איך לבצע השוואה בביטוחי רכב?

השוואה בביטוחי רכב תסייע לכם להכיר יותר לעומק את פוליסות הביטוח המוצעות לכם, וכמובן גם להוזיל את מחיר הביטוח או להעלות את היקף הביטוח שלכם: מה חשוב לבדוק בהשוואת ביטוח לרכב?
תוכן שיווקי
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 12:08

ביטוח לרכב הוא חיוני לכל אדם הנוהג ברכב. כדי לנהוג ברכב בצורה חוקית תצטרכו לכל הפחות ביטוח חובה, אולם מרבית הנהגים דואגים לשלב ביטוח צד ג’ או מקיף בנוסף לביטוח החובה על מנת לבטח את עצמם מכל הכיוונים במקרה של תאונה חלילה או נזק שעשוי להיגרם לרכוש.

ביטוח חובה נקרא כך כיוון שהמדינה מחייבת לעשות ביטוח זה על מנת לנהוג ברכב ולא מאפשרת נהיגה ברכב בלעדיו. ביטוח זה מכסה את כל הקשור בנזקי גוף לכם או לאחרים המעורבים בתאונה, פגיעה וכו’, לרבות הולכי רגל, רוכבי אופניים, קורקינטים למיניהם וכו’.

השוואה בביטוחי רכב תסייע לכם להכיר יותר לעומק את פוליסות הביטוח המוצעות לכם, וכמובן גם להוזיל את מחיר הביטוח או להעלות את היקף הביטוח שלכם.

מה חשוב לבדוק בהשוואת ביטוח לרכב?

בעוד פוליסת ביטוח החובה היא די קבועה לכולם ובכל חברות הביטוח, פוליסות צד ג’ ומקיף עשויות להשתנות בהתאם לחברה כזו או אחרת ובהתאם למפרט הביטוחי שתזדקקו לו. אלו מספר פרמטרים שכדאי לבדוק במסגרת השוואות ביטוח רכב פרטי שתרצו לעשות:

• מה מכסה הביטוח – הפרמטר החשוב ביותר שתרצו לבדוק הוא כמובן מה מכסה פוליסת הביטוח המוצעת לכם. סביר להניח שבכל השוואת ביטוח רכב שתבצעו חברת הביטוח תעניק לכם הצעת מחיר שעשויה להיות רלוונטית עבורכם, בהתאם לנתונים שונים שתמסרו לנציג, אולם צריך לקחת בחשבון שרשימת הכיסויים עשויה להשתנות ובהתאם לכך גם המחיר. כך למשל: ביטוח מקיף עשוי לכלול רשימה של אירועים בהם תקבלו פיצוי כמו נזקי אש, גניבה או במקרה של תאונה חלילה. ישנם ביטוחים מסוימים לעומת זאת שיכללו הרחבות שונות כמו לנזקי פיגוע או מלחמה, מקומות ושביתות ואפיל נזק של איש מקצוע שעבד על הרכב (לדוגמה מוסכניק שפגע ברכב תוך כדי נהיגה בו לצורך בדיקה).

• האם אתם מקבלים גם הרחבות מסוימות ללא תשלום? – דבר נוסף שתרצו לבדוק הוא האם אתם מקבלים הרחבות מסוימים ללא תוספת תשלום או שמא אלה יעלו לכם כסף נוסף. אנו מדברים על אביזרים שונים שהוספתם לרכב, מערכות שונות וכל דבר שאינו נכלל במפרט הראשוני של הרכב.

• ביטוח לפי ק”מ – אחד הביטוחים הנפוצים ביותר בשנים האחרונות הוא ביטוח לפי ק”מ. כלומר שאם אתם לא נוסעים הרבה ברכב שלכם ומשתמשים רק מדי פעם ו/או לנסיעות קצרות – ייתכן ותרצו לקנות ביטוח זה ולבדוק מה הוא מכסה עבורכם.

• ביטוח זמני – ביטוח מסוג זה נפוץ במיוחד לנהגים חדשים/צעירים הנוהגים ברכב המשפחתי מפעם לפעם ולא באופן קבוע. כך לא צריך לשלם מחיר קבוע עבורם אלא רק כאשר הם נוהגים ברכב.

• מה גובה ההשתתפות העצמית שלכם וכיצד היא עשויה להשפיע על מחיר ביטוח הרכב שלכם?

• מהם התנאים לקבלת רכב חדש ו/או פיצוי בשווי רכב כזה?

• מהם התנאים לקבלת רכב חלופי זמני במידת הצורך.

• מהי רמת השירות שתקבלו – ניתן לבדוק המלצות ונתונים שונים על חברת הביטוח ברשת, בנתונים של משרד האוצר וברשתות החברתיות כדי לקבל המלצות על חברות מומלצות עבורכם.

איך נבצע את ההשוואה בביטוח הרכב?

יש לכם 2 אפשרויות לבצע השוואה לביטוח רכב. הראשונה תהיה להתקשר טלפונית לחברות הביטוח, להכין מראש את הפרטים שלכם מול העיניים כדי לנהל את שיחות הטלפון במהירות ולחסוך לעצמכם זמן יקר. כך תוכלו לאפשר לחברת הביטוח למלא את הפרטים במהירות, להגיש לכם הצעת מחיר ולבחון מה אתם מקבלים בכל הצעה. 3-5 חברות ביטוח שונות עם הצעות שונות בהחלט יספיקו לכם כדי לקבל החלטה.

האופציה השנייה היא כמובן להיעזר ברשת האינטרנט בכדי לבצע את ההשוואה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות