היועמ”שית לבג”ץ: מינוי אריה דרעי לשר לא סביר, אך לא צריך להיפסל

היועצת המשפטית לממשלה, תאמר לבג"ץ כי מינויו של אריה דרעי לשר חורג ממתחם הסבירות, אך לא תבקש לפסול אותו • גם בנוגע לחוק עצמו לא צפויה התנגדות • הדיונים במשרד המשפטים התקיימו בנושא עד הרגע האחרון, ואף היו חילוקי דעות
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 08:59

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה, תאמר היום (שלישי) לבג”ץ, כי מינויו של אריה דרעי לשר חורג ממתחם הסבירות. כך  דווח הבוקר (שלישי)  ב’כאן חדשות’.

עם זאת, היועמ”שית תאמר שעל אף שתיקון החוק שמאפשר לדרעי להיות שר אינו חף מקשיים משפטיים, לדעתה אין מקום שבג”ץ יתערב ויפסול אותו.

היום תוגשנה לבג”ץ תגובות הצדדים בעתירות שהוגשו נגד מינויו של אריה דרעי לשר, ונגד תיקון חוק יסוד הממשלה שאיפשר מינויו לשר על אף המאסר על תנאי שנגזר עליו.

לעניין החוק לא צפויה התנגדות, על אף שכאמור, לדעת היועצת היה ראוי שיוחל מהכנסת הבאה ויחוקק לאחר דיון רציני ולא במהירות הבזק.

עם זאת, לדעת בהרב מיארה, פסיקות בג”ץ בעבר שקבעו שמינוי דרעי לשר על גבול האי-סבירות, מחייבות שכעת – לאחר הרשעה נוספת וכשהוא עוד במסגרת תקופת התנאי – המינוי כבר אינו סביר.

באישור היועצת ולאור העמדות השונות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ייוצג באופן נפרד, וכך גם השר דרעי וסיעת ש”ס.

הדיונים במשרד המשפטים התקיימו בנושא עד הרגע האחרון, ואף היו חילוקי דעות בנוגע לתשובה.

הדיון בבג”ץ יתקיים ביום חמישי בתשע בבוקר, בפני הרכב של 11 שופטים.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כותרת שגויה
    03/01/2023 09:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היא כן תבקש לפסול את המינוי בשל אי סבירות. את החוק היא לא תבקש לפסול.

  2. יועשמשית ליצנית בלתי מקצועית פוליטי
    03/01/2023 10:40
    רות
  3. לפטר את הדבר המזוויע הזה

  4. זה לא מה שהיא אמרה!
    03/01/2023 16:17
    באמת...
  5. היא אמרה שהיא תתמוך בעתירה לבג”ץ של ארגון השמאל “התנועה לאיכות השלטון”. לדעתה מינוי דרעי לשר “אינו סביר” ולכן יש לפסול אותו.
    בעניין חוק “דרעי סמוטריץ'” הקובע שרק מאסר בפועל יוביל לקלון וכן מאפשר לסמוטריץ’ להיות שר נוסף במשרד הביטחון – לחוק הזה היא לא תתנגד “למרות הקשיים”