תרגיל ההטעיה: השר איתמר בן גביר עלה להר הבית בעשרה בטבת

לאחר שאמר כי יעלה "בשבועות הקרובים": השר לביטחון לאומי עלה להר הבית עם אבטחה כבדה • ההחלטה לעלות הבוקר התקבלה כבר אתמול בפגישה עם נתניהו - והמשטרה הייתה חלק מתרגיל ההטעיה • בן גביר: "הממשלה לא תיכנע לאיומי החמאס. מי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל"
חיים טוויל
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 08:45

שעות לאחר ששוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי יעלה להר הבית “בשבועות הקרובים”: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר עלה הבוקר (שלישי) להר הבית – לציון צום עשרה בטבת.

בן גביר נכנס לרחבת ההר מכניסה צדדית כשהוא מלווה באבטחה כבדה, שכללה את מאבטחיו האישיים ושוטרים נוספים, בידיעת מפכ”ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים.

ההחלטה לעלות להר הבית התקבלה כבר אתמול בפגישה שקיים עם נתניהו, שלאחריה אמר: “אסור להתקפל בפני חמאס”.

בן גביר שהה על ההר במשך 13 דקות.

השר אמר בהר: “הממשלה שלנו לא תיכנע לאיומי החמאס. הר הבית הוא המקום החשוב ביותר לעם ישראל, ואנחנו שומרים על חופש התנועה למוסלמים ולנוצרים אבל גם יהודים יעלו להר ומי שמאיים צריך לטפל בו ביד ברזל”.

מלשכת השר נמסר, כי “בן גביר קיים אמש הערכת מצב עם מפכ”ל המשטרה ומפקד מחוז ירושלים ונפגש עם ראש השב”כ וכולם קבעו שאין מניעה שבן גביר יעלה להר הבית. גורמי ביטחון שהשתתפו בהערכת המצב סברו גם שהתקפלות מול האיומים תהווה פרס לטרור ומתן לגיטימציה לפעולות נגד ישראל”.

ראש השב”כ רונן בר אף הסכים עם בן גביר כי “אין להיכנע לחמאס”.

המשטרה לקחה חלק בתרגיל ההטעיה של בן גביר ופרסמה לאחר הביקור הודעה שבה נכתב: “אמש, בתום ישיבת הערכת מצב שקיים מפכ”ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי עם מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג’מן ובעלי תפקידים נוספים במשטרת ישראל, ובתיאום עם הדרג המדיני, הוחלט לאפשר את עלייתו של השר בן גביר להר הבית. עלייתו של בן גביר להר הבית התקיימה והסתיימה ללא אירועים חריגים”.

דובר ארגון הטרור חמאס, חאזם קאסם, גינה אך לא איים: “הפשע של השר הציוני בן גביר בפלישה למסגד אל-אקצא הוא המשך של תוקפנות הכיבוש הציוני נגד המקומות הקדושים”.

לפי דיווח בחדשות 12, בן גביר הגיע אתמול בצוהריים ברגל למשרד ראש הממשלה על מנת שלא יזהו אותו. נתניהו לא התנגד לעלייה להר הבית. בערב השתתף בדיון מיוחד שקיים המפכ”ל לאחר שנפגש בתל אביב גם עם ראש השב”כ. כולם היו בדעה שאין מניעה לקיים את הביקור ושאסור להיכנע לאיומי החמאס.

ב-21:00 בערב בן גביר הגיע למטה הארצי לדיון מיוחד עם המפכ”ל, עם מפקד מחוז ירושלים ועם קצינים נוספים. הוא קיבל סקירה על ההיערכות המתוכננת שבמסגרתה נפרסו הבוקר מאות שוטרים ולוחמי מג”ב באזור הר הבית ובמזרח ירושלים כולה. בן גביר אומנם לא התפלל בהר הבית, אך מלמל בשקט שירה חרישית.

ההיערכות המוגברת של משטרת ירושלים, שהחלה מוקדם יותר הבוקר, תימשך מחשש להפרות סדר בהר הבית או במזרח ירושלים. ביקורי היהודים בהר מתנהלים כסדרם. בן גביר מתכוון לעלות להר הבית מדי חודש. גם הביקורים הבאים יתקיימו ככל הנראה במתכונת של “ביקורים שקטים” על מנת שלא להלהיט את הרוחות בהר הבית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות