השרה עידית סילמן: זה אחד ממשרדי הממשלה המשפיעים ביותר

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן: "ביחד נביא את המשרד להיות אחד העוגנים המרכזיים והמשמעותיים ביותר במדינת ישראל" • "אחד מהנושאים שבו אשקיע רבות הוא הנגשת תחום הסביבה לכל חלקי האוכלוסייה"
אריה ריבקינד
י' טבת התשפ"ג / 03.01.2023 00:11

היום (שני) התקיים בירושלים טקס חילופי שרות במשרד להגנת הסביבה, במעמד השרה הנכנסת עידית סילמן, השרה היוצאת תמר זנדברג; מנכ”לית המשרד להגנת הסביבה גלית כהן, בכירי ועובדי המשרד להגנת הסביבה וגופי הסמך.

השרה להגנת הסביבה עידית סילמן אמרה בטקס: “אני ניצבת בפניכם היום כשרה להגנת הסביבה של ישראל, אחד ממשרדי הממשלה החשובים והמשפיעים ביותר על החברה ועל חיי כולנו – ואני אומרת לכם שביחד אנחנו נביא את המשרד להיות אחד העוגנים המרכזיים והמשמעותיים ביותר במדינת ישראל.

“אתגרים משמעותיים ניצבים בפתחנו: משבר האקלים הוא תוצאה של זלזול ארוך שנים מצדנו, בני האדם, בכדור הארץ עליו אנחנו חיים ונושמים, ובמשאבי הטבע המדהימים שהופקדו בידינו למשמרת. השאלה איזה עולם נשאיר לדורות שיבואו אחרינו כבר אינה פילוסופית – היא צלצול השכמה לכולנו – ולכן על כולנו להירתם לשליחות הזו. במובן הזה, כולנו ירוקים”.

השרה סילמן הוסיפה עוד: “אחד מהנושאים שבו אשקיע רבות הוא הנגשת תחום הסביבה לכל חלקי האוכלוסייה בישראל. אסור שנושא הסביבה יהיה נחלתו של ציבור קטן, או חלילה של מחנה או צד פוליטי מסוים. את השיח והדיאלוג סביב הגנת הסביבה חובה עלינו לייצר, כבר מגיל צעיר, בכל שכבות הציבור הישראלי. המחויבות להגנת הסביבה והמודעות למשבר אקלים חייבים להיות על סדר יומם של בני הנוער שלנו. טביעות הרגל החומריות של האדם, של התעשייה, של הקידמה, אינן נמחקות. אנו משאירים חותם בכל מקום שבו אנו צועדים, חופרים, קודחים ובונים. עלינו לשאול את עצמנו כחברה וכאנושות, כיצד אנחנו שומרים על איזון נכון ומדויק.

“את האיזון, יש להודות ביושר, הפרנו אנו. ולכן, חובה עלינו, ורק עלינו, לתקן. המטרה שלנו היא לעשות טוב יותר למדינת ישראל ולעולם – מאחר ובכל הנוגע להגנת הסביבה ולקיימות – כולנו תחת אותה אלונקה. הנושאים שהמשרד הזה עוסק בהם טומנים בחובם אחריות אדירה, ואת שליחותנו זו, נקפיד למלא בצניעות, ברגישות ובמקצועיות”.

השרה להגנת הסביבה היוצאת, תמר זנדברג: “בעליות, ובמורדות, במכשולים ובקשיים, הסביבה והאקלים נשארו אצלי במקום הראשון. כל מטרה ששמתי לעצמי בכניסה לתפקיד קודמה בצורה משמעותית. כולי תקווה שהשרה סילמן תמשיך את העבודה הקשה שעשינו בקדנציה האחרונה, תפעל לשמירה על ההישגים הסביבתיים של השנה האחרונה ותדחוף אותם קדימה. כי משבר האקלים לא מחכה והוא מאיים על כולנו, ללא הבדל דת, גזע, מגדר, ואמונה דתית.

“אני מודה לשותפות ולשותפים שלי לדרך במשרד להגנת הסביבה ובארגוני החברה האזרחית. נפלה בחלקי זכות עצומה לשרת את מדינת ישראל בתפקיד החשוב הזה, ואני מבטיחה להישאר חיילת של הסביבה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות