אחרי איומי חמאס: נתניהו ביקש – ובן גביר דחה את עלייתו להר הבית

השר לביטחון לאומי רצה לעלות להר הבית כבר השבוע, לראשונה כשר ולא כח"כ - אולם ודחה את הביקור ל"שבועות הקרובים" - אחרי שיחה עם ראש הממשלה • במערכת הביטחון הזהירו: עליית בן גביר עלולה להוביל להסלמה ביטחונית
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 17:35

התקפלות? ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (שני’) עם השר לביטחון לאומי – ובעקבות השיחה, איתמר בן גביר דחה בכמה ימים את העלייה המתוכננת להר הבית והודיע כי יעלה להר הבית לראשונה כשר ולא כחבר כנסת “בשבועות הקרובים”.

במערכת הביטחון הזהירו את נתניהו כי עליית בן גביר להר הבית בעת הזו עלולה להוביל להסלמה ביטחונית בדמות שיגור רקטות מרצועת עזה והתחממות הגזרה הפלסטינית ביו”ש ובירושלים, המתוחה ממילא בתקופה האחרונה.

יו”ר  האופוזיציה יאיר לפיד תקף היום בישיבת סיעת יש עתיד את בן גביר וקרא לנתניהו להתערב, שכן לדבריו הצעד הזה יעלה בחיי אדם ויסכן רבים.

ארגון הטרור חמאס הודיע הבוקר כי “לא יעמוד בחיבוק ידיים” אם השר בן גביר  יעלה השבוע להר הבית. בחמאס איימו: “הצעד של בן גביר יפוצץ את המצב”.

דובר חמאס עבד אל-לטיף אל-קאנוע מסר בהצהרה: “הודעתו של העבריין בן גביר על כוונתו להסתער על מסגד אל-אקצה משקפת את היוהרה של ממשלת המתנחלים הפשיסטית ואת כוונותיה המתוכננות להסלים את הפלישות לאל-אקצה במטרה לחלק אותו”.

לאחר הפרסום על כוונתו לבקר בהר הבית – צייץ אתמול בן גביר: “אני מודה לכל כלי התקשורת על ההתעניינות בנושא העלייה להר הבית. אכן, הר הבית הוא נושא חשוב וכמו שאמרתי אני מתכוון לעלות להר הבית. לגבי לוחות הזמנים – אני מבטיח לעדכן כשאעלה. עד אז, אשמח שכל ערב ייפתחו מהדורות החדשות עם ידיעות שעוסקות בשאלה מתי אני מתכוון לעלות להר הבית”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זהו, הבלון נתרוקן מאויר חם...
    02/01/2023 17:42
    מרקו פולו
  1. העיקר שעשה רעש ,

  2. ימין על מלא?
    02/01/2023 21:25
    שמוליק
  3. קשקשו אותנו
    החלפתם שלטון בסיסמאות ופייק ניוז..