‘ממשלה חדשה נקמנית’, ‘אל תדאגו לילדיי’ • דיון סוער על ביטול המס

ח"כ ולדימיר בליאק מיש עתיד: "אחוזי הסכרת אצל הערבים והחרדים גבוה מהאוכלוסייה הכללית. במקום לטפל ביוקר המחייה הממשלה עושה סיבוב על הציבור" • גפני: "הממשלה הקודמת באמת דאגה לחרדים?" • אזולאי: "פגעו בילדים שלנו, זרקו אותם"
אריה ריבקינד
ט' טבת התשפ"ג / 02.01.2023 11:52

ויכוח סוער התנהל היום (שני) בוועדת הכספים על ביטול המיסוי על השתייה המתוקה וכלים חד-פעמיים.

אתמול הנחה שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להכין במהירות האפשרית, כבר בימים הקרובים, צווים לביטול מס על כלים חד-פעמיים וביטול מס על השתייה המתוקה.

ח”כ ולדימיר בליאק מיש עתיד, אמר בדיון: “על פי הפרסומים, ישראל מובילה את העולם בקטיעת רגליים, העלות המשקית של התחלואה מגיעה ל-10 מיליארד שקלים, אחוזי הסכרת אצל הערבים והחרדים גבוה מהאוכלוסייה הכללית, על פי הנתונים אחרי הטלת המס על משקאות ממותקים, הצריכה ירדה ב-22%.

“צריכת הכלים החד פעמים בישראל היא פי 5 מהמשפחה הממוצעת בעולם, חלקיקי הפלסטיק לא נעלמים, הם מגיעים לגוף הילדים שלנו וגורמים למגוון מחלות. בשנה האחרונה נרשמה ירידה של 18 אחוז ברכישת כלים חד פעמיים, ביטול המס פוגע בסביבה ובבריאות, הממשלה החדשה והנקמנית, במקום לטפל ביוקר המחייה היא עושה סיבוב על הציבור, אני מבטיח שנלחם במהלך”.

ח”כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד הוסיף: “אני לא עיוור לצרכי משפחות מרובות ילדים, אבל צריך בעיני לשים את הדגש במקום. אני מבקש לקיים פה דיון על הנושא של ביטול המס על החד פעמי והשתייה המתוקה. ההחלטה תפגע בשכבות החלשות”.

יו”ר הוועדה, ח”כ משה גפני, השיב להם: “הממשלה הקודמת באמת דאגה לאוכלוסייה החרדית? לכן הם ביטלו את מעונות היום לאוכלוסייה הזו”.

ח”כ ינון אזולאי מש”ס: “אני מצטרף לחבריי, שכואבים ברגישות את כאב האוכלוסייה החרדית, אבל בשנה וחצי האחרונות פגעו בילדים שלנו, זרקו אותם. אל תדאגו לילדים שלי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתנו לחתול לשמור על השמנת.
    03/01/2023 08:34
    mt
  1. או יותר נכון נתנו לגנבים לשמור על הכסף.