הגאון רבי אליעזר ברלנד נעצר בהולנד; כנראה יוסגר לישראל

שי וייספיש
|
ט"ז אלול התשע"ד / 11.09.2014 09:11
הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, נעצר הבוקר בשדה התעופה של אמסטרדם • אמש המריא בחשאי מיהונסבורג, שם שהה בחודשים האחרונים, יחד עם הרבנית ואחר ממעריציו – בדרכו לאומן • בשבועות האחרונים ביצעה משטרת יוהנסבורג שני ניסיונות לעצור אותו • משטרת ישראל: טרם קיבלנו דיווח על המעצר

דרמה: הגאון רבי אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’, נעצר באמסטרדם.

הרב נחת בשדה התעופה הבינלאומי סכיפהול, הממוקם ליד אמסטרדם, סמוך לשעה 9:00 (שעון מקומי) כשהוא מלווה ברבנית ובאחד ממעריציו  – ונעצר על ידי משטרת הגבולות המקומית.

הוא הובל מיד לתחנת המשטרה הקרובה.

לדברי גורמים בקהילת ‘שובו בנים’, נעשים כעת מאמצים מצד עסקנים בעלי קשרים מכל העולם, הפועלים במטרה לשחרר את הרב. במידה ולא יצליחו במשימה – הם יפעלו לזרז את הליכי ההסגרה, כדי למנוע מהרב לשהות בבית הכלא בהולנד זמן ממושך.

 לדברי אותם גורמים, כפי הנראה קיבלו פקידי משטרת הגבולות בהולנד הודעה על המראתו מדרום אפריקה, והם המתינו לבואו.

 הרב ברלנד, הגיע לאמסטרדם לאחר שנמלט הלילה מיוהנסבורג שבדרום אפריקה – והמריא, תחת מעטה חשאיות, בדרכו אל אומן.

בכך המשיך הרב ברלנד במסע ההימלטות שלו מזרועות החוק בישראל: לפני כשנה וחצי נמלט מהארץ לשוויץ, משם עבר למרקש שבמרוקו – שם שהה כשנה, עד שנאלץ לעזוב את המדינה הצפון אפריקנית – ועבר לזיממבואה, ומשם עקר ליוהנסבורג. כאמור, אמש נמלט הרב גם משם.

בשבועות האחרונים ביצעו כוחות משטרה – לאחר שהוצא נגדו, לדברי דובר המשטרה המקומית, צו מעצר בינלאומי – שתי פשיטות על חתונות בהן ערך מנהיג ‘שובו בנים’ חופה, במטרה לעצור אותו, אך בשתי הפעמים הצליחו מקורביו למלט אותו למקום מסתור.

בקרב חסידיו של הרב ברלנד שררה בימים האחרונים התקווה כי למרות הניסיונות לעוצרו, הוא יצליח בסופו של דבר להגיע השנה – לקראת ראש השנה – אל ציון רבי נחמן באומן.

יחד עם זאת, לפי שעה אין אישור ממשטרת ישראל למעצר. “בהמשך לשאלות כתבים, עקב פרסום שצץ חדשות לבקרים, בדבר מעצר לכאורה של רב בחו”ל, מבדיקה שנערכה – אין בסיס לפרסום האמור נכון למועד זה”, נאמר בהודעת המשטרה. יחד עם זאת, הוסיפו במשטרה, כי ייתכן שאכן הרב נעצר מכיוון שבאינטרפול קיים צו מעצר בינלאומי נגדו. במשטרה הדגישו כי ייתכן שהרב נעצר ושמקביליהם ההולנדים טרם הספיקו לעדכנם בפרטים.

הידיעה עודכנה בשעה 14:36