דרעי: מדובר במשרד נחשק ביותר • מלכיאלי: תודה שבחרת בי לתפקיד

השר לשירותי דת ח"כ מיכאל מלכיאלי בטקס כניסתו: "אפעל לחזק את הרבנות הראשית לישראל בתי הדין הרבניים ועובדי שירותי הדת" • דרעי: "דאגנו לעדכן את תקציב מבני הדת בבסיס התקציב, פעלנו להקמת אגף נוסף במשרד"
אריה ריבקינד
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 19:46

במשרד לשירותי דת נערך היום (ראשון) טקס לרגל כניסתו לתפקיד של השר לשירותי דת ח”כ הרב מיכאל מלכיאלי. בטקס השתתפו המשנה לראש הממשלה שר הפנים והבריאות אריה דרעי, שר הרווחה יעקב מרגי, השר במשרד הרווחה יואב בן צור, סגן שר הפנים ח”כ  משה ארבל, סגן שר החקלאות ח”כ משה אבוטבול, חברי הכנסת ינון אזולאי, אוריאל בוסו, אברהם בצלאל. מנכ”ל המשרד לשירותי דת גל שם- טוב, עובדי המשרד לשירותי דת וראשי מועצות דתיות.

“אני מגיע לכאן, מקברו של מרן הראשון לציון נשיא מועצת חכמי התורה הגאון רבי עובדיה יוסף זצ”ל שראה חשיבות רבה במשרד לשירותי דת. התפללתי שבורא עולם יצליח את דרכי בתפקיד שבו ראה מרן זצ”ל חשיבות רבה”, אמר השר הנכנס.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת, גל שם-טוב, ברך את השר: “למשרד לשירותי דת חשיבות רבה בקיומו כמשרד מוביל במתן מענה לאזרח בתחום שירותי הדת. עובדי המשרד לשירותי דת הם סיירת מובחרת, העובדים מתוך שליחות ומסירות במטרה לספק שירותי דת בכל הארץ. אני מאחל לך הצלחה עם כניסתך לתפקיד ומאמין כי תקדש שם שמים ותפעל לקרב לבבות”.

שר הפנים והבריאות אמר: “זה לא סוד כי מדובר במשרד נחשק ביותר. מיד לאחר הבחירות סוגיות השליטה על המשרד לשירותי דת עמדה בבסיס המו”מ. משום שכל אחת מהשותפות רואות חשיבות רבה באחזקת המשרד.

“אנו פועלים בהתאם לדרך אותה קבע מרן זצ”ל ולכן דאגנו לעדכן את תקציב מבני הדת בבסיס התקציב, פעלנו להקמת אגף נוסף במשרד לשירותי דת שיעסוק בקליטתם הרוחנית של עולי צרפת, וחיזקנו את המשרד לשירותי דת כמקום שיוביל בגאון את השמירה על הערכים היהודיים של המדינה”.

השר דרעי הוסיף: “מדובר במשרד עם משימות רבות ורגישות גדולה. ודווקא השר הנבחר הרב מיכאל מלכיאלי יוכל להוביל את המשרד בצורה המוצלחת ביותר”.

השר מלכיאלי הודה לדרעי: “מודה לך על האמון בכך שבחרת בי לתפקיד השר לשירותי דת”.

בנאומו השר התווה את מדיניות המשרד: “אפעל בהתאם להחלטות מועצות הרבנות הראשית לישראל ובראשם נשיא מועצת הרבנות הראשית מרן הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף. והרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו נשיא ביה”ד הגדול. אחזק את מעמדם של רבני הערים, רבני השכונות ורבני ההתיישבות. אפעל לקדם ולהרים את קרנם של עובדי שירותי הדת ובהם עובדי הקבורה, שכר הבלניות, ועובדי המנהלה במועצות הדתיות. כמו כן אחזק את מעמדם של ראשי המועצות הדתיות ומזכירי המועצות”.

בהתייחסות למעמדם של בתי הדין הרבניים אמר: “בתי הדין הרבניים בישראל הם חוד החנית של הפסיקה של העולם היהודי, הם ‘תל תלפיות’ שהכל פונים אליהם. אחזק את מעמדם מפני רוחות המבקשות לצמצם את כוחם”.

בסיום דבריו הודה השר למנכ”ל המשרד גל שם טוב: “כשמו כן הוא – שם טוב”, וברך את המנכ”ל המיועד יהודה אבידן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ואהבת לרעך כמוך - לא נראה לי, לפחות לא מה שאני רואה בתמונה: אנשים, שורה ראשונה, ישנים מול פרצוף של אדם נואם.
    02/01/2023 20:06
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. מה עם להיות בני אדם, לכבד איש את רעהו, לפני יתר המצוות. נראה שכל העסקנים החרדים שכחו את זה קצת…