ועדת החקירה לנתניהו: לטפל דחוף בתכנון ההילולה – אבל פרוש ‘נעלם’

ועדת החקירה ל'אסון מירון' פנתה לראש הממשלה: "נדרשת מעורבות דחופה של הממשלה ביישום המלצותינו, ומינוי שר אחראי וממונה מטעמו" • אלא שמאיר פרוש מתקשה להחליט על מה לוותר: משרת שר או אחריות על מירון? • בינתיים הוא 'נעלם' לאנשי מזכירות הממשלה
אריה ריבקינד
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 18:50

ועדת החקירה ל’אסון מירון’ פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ודרשה ממנו לטפל בדחיפות בתיכנון הילולא של הרשב”י בלג בעומר, שתתקיים בעוד קצת יותר מארבעה חודשים.

“אנו פונים אליך כדי להדגיש את הדחיפות הקיימת בהיערכות לקראת הילולת הרשב”י במירון בל”ג בעומר”, נמסר מהוועדה.

לפי הוועדה, “נדרשת מעורבות דחופה של הממשלה ביישום המלצותינו, ומינוי שר אחראי וממונה מטעמו, על מנת שההיערכות תהיה מיטבית לשם שמירה על בטיחות המשתתפים”.

אלא שכבר כעת נתקלת הממשלה בבוקר: לפי דיווח של ישראל שלזינגר ב’ישראל היום’, במזכירות הממשלה מחפשים לאורך כל היום את ח”כ מאיר פרוש בניסיון לקבל ממנו תשובה אם הוא מעוניין לכהן כשר או כסגן שר – אך הח”כ מיהדות התורה  לא עונה לטלפונים.

בהסגמים הקוליציונים קיבל מאיר פרוש את תיק ירושלים ומסורת – והאחריות על הר מירון.

אלא שפרוש רוצה לכהן רק כסגן שר, כחלק מהאידאולוגיה החרדית שמשתדלת להימנע מאחריות מיניסטריאלית. אלא שאנשי נתניהו הבהירו לו כי אם הוא מעוניין לכהן רק כסגן שר – הוא לא יוכל לקבל סמכויות על מירון, שכן לפי המלצות ועדת החקירה הממלכתית ל’אסון מירון’, נדרשת אחריות של שר למקום.

לפי הדיווח של שלזינגר, פרוש מתקשה להחליט על מה לוותר – משרת שר או אחריות על מירון.

בינתיים מחפשים אותו אנשי מזכירות הממשלה, על מנת להבין אם להיערך לאישור הכהונה שלו בקרב חברי הממשלה ומחר להעלות זאת לאישור הכנסת. כאמור, הניסיונות להשיג אותו עולים בתוהו.

פרוש אף ביטל את הטקס עם אלקין לחילופי השרים במשרד ירושלים, שהיה אמור להתקים בצהריים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות