לא התייצב לדיון: ישראל פריי חויב ב-109 אלף ש”ח בתביעת דיבה נגדו

איש התקשורת חויב לשלם 100,000 שקלים לאחר שלא התייצב לדיון בתביעת דיבה שהגישה נגדו ישיבת חומש • עו"ד מנשה יאדו: "פריי מתבטא באופן מביש מסוכן ובלתי מבוקר"
חיים טוויל
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 16:33

בית משפט השלום בירושלים פסק היום (ראשון) כי על העיתונאי ישראל פריי לפצות את ישיבת חומש בסכום של 100,000 שקלים –  בעקבות תביעת דיבה שהגישו כנגדו, לאחר שבחר שלא להתייצב לדיון ואף לא שלח נציג מטעמו לדיון.

בחודש ינואר 2022 הגישו הרב אלישמע כהן, ראש ישיבת חומש ומנכ”ל הישיבה, שמואל וונדי, תביעת דיבה באמצעות עו”ד מנשה יאדו מחוננו נגד העיתונאי ישראל פריי, לאחר שאיש התקשורת העלה ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו תמונה של מצבה ערבית שבורה וטען: “מתנחלים מהמאחז העברייני חומש תקפו בתים והשחיתו מצבות”.

יומיים לאחר מכן, בראיון לבן כספית ואריה אלדד ברדיו 103 טען פריי: “אנשים מאזור חומש לפני חצי שנה בלבד תפסו נער פלסטיני בן 14 תושב הכפר הסמוך, קשרו אותו לעץ, כפתו אותו והתעללו בו למשך חצי שעה. אני מספר את המציאות”.

בנוסף טען פריי: “סביב חומש יש אלימות קשה שמופנית כלפי הפלסטינים. יש אלימות רבה, כולל האלימות שמצוינת בתוך כתב התביעה, של התעללות בתושבי המקום של ניפוץ מצבות”.

בעקבות דבריו בריאיון הוגשה נגדו תביעת דיבה נוספת.

בית המשפט שדן בתביעות הדיבה הפנה את הצדדים להליך גישור. כאשר הגיעו ראש ישיבת חומש ומנכ”ל הישיבה לפגישה הופתעו לגלות כי פריי אינו נוכח בה. לאחר ניסיונות רבים להשיגו, ענה פריי כי לא ידע על דבר הפגישה וזאת למרות שעורך דינו קיבל את החלטת בית המשפט המפנה את הצדדים למגשר.

גם בהליך תביעה נוסף של ישיבת חומש כנגד פריי הוא השתהה בהגשת כתב התביעה וחויב בשל כך בהוצאות של 1,500 שקלים.

כאמור, היום התקיים דיון נוסף בתביעת הדיבה שהוגשה בעקבות דבריו של פריי לרדיו 103 אליה לא הגיעו פריי או מי מטעמו – ובשל כך פסק בית המשפט כי פריי ישלם לישיבת חומש 100,000 שקלים ועוד 9,000 שקל הוצאות משפט.

שמואל וונדי, מנכ”ל ישיבת חומש: “פריי פרסם ואמר שקרים שלא היו ולא נבראו. לאחר שתבענו אותו הוא בחר לזלזל בבית המשפט ולא התייצב לדיונים. כעת מגיע זמן הפירעון, מי שמוציא שם רע – משלם”.

עו”ד מנשה יאדו: “פריי מתבטא באופן מביש ומסוכן ובלתי מבוקר וזו לו הפעם השנייה שהוא לא מתייצב למועדים אליהם בית משפט מזמן אותו, בפעם זו החליט ביהמ”ש ליתן פסק דין נגד פריי המחייב אותו בגין אי התייצבותו לדיון במלוא התביעה שהוגשה נגדו בגין דברור של עלילת שקר נגד מתיישבי חומש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות