בר לב: איימו עלי, לאן הגענו? בן גביר: לא רק עליך, דבר עם אשתי

בן גביר נכנס לתפקידו כשר לביטחון לאומי לקול צלילי שירים של שלמה קרליבך - והבהיר: "כל מחבל שיבקש לפגוע בכוחות הביטחון דמו בראשו ואני אתן לכם את הגיבוי" • בר לב ניצל את הטקס כדי לתקוף את הימין: "יהודים ישראל איימו לפגוע בי, ועל מה? כי העזתי לומר שיש מתנחלים קיצונים"
חרדים 10
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 15:20

במשרד לביטחון לאומי התקיים היום (ראשון) טקס חילופי השרים בהשתתפות שר היוצא עמר בר לב והשר הנכנס איתמר בן גביר.

בתחילת הטקס התקבל השר בן גביר במשמר כבוד משטרתי, ותזמורת המשטרה ניגנה לכבודו מחרוזת שירים של הרב שלמה קרליבך ז”ל.

השר היוצא בר לב לחץ יד לבן גביר ובפתח נאומו פירט את פעולותיו בשירות הצבאי למען ביטחון ישראל – וציין כי אובטח לראשונה רק כשהפך לשר: “אזרחים מאיימים לפגוע בי, לאן הגענו?”

בר לב הדגיש לראשי המשטרה ליד בן גביר, על רקע  השינויים האפשריים שינהיג השר הנכנס: “עליכם, ראשי ארגונים והכפופים בכל הדרגות, להמשיך להפגין עמוד שדרה חזק, להיות סלע איתן אל מול הרוחות המנשבות, לעמוד על דעתכם המקצועית ללא מורא – זו חובתכם המקצועית, וזו חובתכם המוסרית לאזרחי ישראל. זכרו – אין תחליף לדרך שמנווטים על פי מצפן, ועל בסיס הערכים לאורם צועדת מדינת ישראל”.

בר לב גם תקף בטקס את התנהלות הימין בישראל. “רק כאשר הגעתי לתפקיד השר לביטחון הפנים ‘זכיתי’, במרכאות כפולות, להיות מאובטח 24/7 בהוראת שב”כ. ומדוע? לא כי אויבי ישראל שניסו להרוג אותי אין ספור פעמים בעבר, רצו להרוג אותי גם הפעם; לא כי מרצחים משלל ארגוני טרור פלסטינאים ניסו שוב להרוג אותי – אלא מפני שיהודים אזרחי ישראל איימו לפגוע בי, ועל מה? מדוע? כי העזתי לומר שישנם מתנחלים קיצונים שחוללו פשעי שנאה כנגד פלסטינים.  כן, יש בינינו בעם חילוקי דעות תהומיים על מגוון רחב של נושאים – רחב מדי”.

השר היוצא, שלא הזכיר אף לא במילה אחת את מחליפו בנאום הפרידה שלו, הוסיף: “אבל עובדות ניצבות מעל להשקפות השונות ולחילוקי הדעות והנה קמצוץ מהן: בשנה האחרונה נפתחו 134 תיקים במחוז ש”י של משטרת ישראל על פשיעה לאומנית ביהודה ושומרון והוגשו כ-40 כתבי אישום. עלייה של 40% לעומת שנת 2021. האם העליה הייתה בגלל שהפשיעה הלאומנית התגברה? או אולי מכיוון שמשטרת ישראל גם במחוז ש”י יעילה יותר? אני מניח שגם וגם, ואני מאחל שבשנה הנוכחית, גם שתרד הפשיעה בכלל והלאומנית בפרט, וגם שמחוז ש”י יאכוף עוד יותר”.

השר איתמר בן גביר פנה לבר לב ואמר: “היו בינינו מחלוקות רבות אבל אין חולק על התרומה שלך למדינת ישראל”.

הוא ענה לדברי השר היוצא. “אדוני השר, אתה לא המאוים היחיד. דבר עם אשתי וילדי ותגלה שכמעט מדי שבוע אנחנו מקבלים תמונות של סכינים מדממים ואיומים לרצוח אותי. זה לא מגיע רק מאויבי ישראל אלא גם מיהודים אנרכיסטים שהגיע הזמן לטפל בהם. אמרת שנפתחו כמה עשרות תיקים ביהודה ושומרון ואני לא מקל ראש בכך. אבל אדוני, מאות אירועים של יידויי אבנים כלפינו בחברון, כלפי תושבי השומרון, כלפי תושבי הנגב והגליל ויהודים מפחדים להסתובב וללכת אפילו לכותל בירושלים. הערבות ההדדית גורמת לנו לא להישאר במקום אלא לרצות להתקדם ולחזק את הביטחון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו.

בון גביר הדגיש כי יעניק גיבוילשוטרים וללוחמים בטרור – ואמר: “צריך לעשות הכול כדי להפסיק את הקייטנה למרצחים שיושבים בכלא – וזה בגלל החלטות של פוליטיקאים, לא בגלל הנציבה פרי.

“כל מחבל שיבקש לפגוע בכוחות הביטחון דמו בראשו ואני אתן לכם את הגיבוי במלחמה הזו. למענכם, למען המשפחות שלכם ולמען המשפחות שלנו”.

בעקבות הביקורת של בר לב במהלך טקס חילופי השרים, עזב שר המורשת הרב עמיחי אליהו את הטקס בהפגנת מחאה: “אנשי השמאל לא יודעים לכבד את הממלכתיות והדמוקטיה ביום הזה העם אמר את דברו לא נקבל את דברי הבלע האלו כלפי הציבור בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למי יש גדול יותר
    03/01/2023 16:25
    אסטרו נאוט
  1. בן זבביר מגיב בסגנון ילדותי. במקום לומר “משתתף בצערך” הוא אומראיימו עלי יותר. אינפנטילוס דגנרטור