נהגים, ‘גונבים רמזור’? המשטרה תאכוף מהיום נסיעה באור כתום

האכיפה תבוצע באמצעות שוטרים בשטח והצבת מכשור אלקטרוני • הנוהל החדש של המשטרה נגד עברייני התנועה - חילוט רכבים
חרדים 10
ח' טבת התשפ"ג / 01.01.2023 10:57

משטרת התנועה תחל לאכוף היום (ראשון) נסיעת נהגים באור כתום מהבהב ברמזור. האכיפה תבוצע באמצעות שוטרים בשטח והצבת מכשור אלקטרוני.

על פי חוק, חל איסור לנהגים לנסוע שלא באור ירוק אך עד כה במשטרה לא אכפו זאת.

בעקבות תאונות ותיעודים של נהגים “גונבים רמזור”, תוך סיכון חייהם של הולכי רגל ונהגים, החליטו במשטרה להתחיל לאכוף מעבר שלא באור ירוק.

בשנת 2022 התרחשו כ-1900 תאונות ונהרגו 24 בני אדם בעקבות אי ציות לרמזור בצמתים. ניתנו למעלה מ-39 אלף דו”חות בגין אותה עבירה.

ניצב משנה אמיר ג’יבלי אמר בחדשות 12: “עבירת רמזור אדום היא אחת הדומיננטיות ביותר להתרחשות תאונות חמורות בפרט. אגף התנועה יגביר באופן משמעותי את האכיפה כנגד העבירה המסוכנת הזאת”.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, באגף התנועה של המשטרה גיבשו נוהל של חילוט כלי רכב לעברייני תעבורה ולנהגים אלימים. “יש עברייני תנועה שלא מורתעים מעונשי הפסילה ומחודשי מאסר קצרים”, מסביר גורם בכיר באגף התנועה. “הגיעה העת לפגוע להם בצורה קשה בכיס, ויתרה מכך – לקחת להם את הרכב שבו ביצעו את העבירה”.

לכל קצין משטרה יש כיום סמכות להשבית רכב של עבריין תנועה, הנתפס מבצע עבירות כגון נהיגה בשכרות או נסיעה במהירות מופרזת, לתקופה שבין 30 עד 90 ימים. בסיומה מוחזר הרכב לבעליו.

בחודשים האחרונים, כחלק מהמאבק בתאונות הדרכים, גיבשו יחידת התביעות של המשטרה ואגף התנועה נוהל שלפיו ייתפסו רכבים של עברייני תנועה רצידיוויסטים, ובמסגרת הגשת כתב אישום תגיש המשטרה בקשה לחילוט הרכב. זאת אומרת, הרכב יישאר בחזקת המשטרה עד לסיום ההליך המשפטי; אם בית המשפט ייעתר לבקשה – הרכב יחולט והסכום שייגבה עבורו יועבר לאוצר המדינה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אכיפה
    01/01/2023 15:59
    דון דיו
  1. מסכים לחלוטין.אבל ברמזור לא מהבהב אי אפשר לצפות תחלופת האורות.אבל אנחנו מדינת העולם השלישי.למה אי אפשר לשים קוצב זמן על האדום והירוק כמו בחול.?כן אנחנו פרימיטיבים.ואתם נהנים לחלוב אותנו.

  2. אין דבר כזה כתום מהבהב
    01/01/2023 19:32
    גיא
  3. אין דבר כזה כתום מהבהב

  4. ראשוני
    04/01/2023 01:49
    אויבער חכאעם
  5. המשטרה שוקלת את האכיפה של נסיעה באור ירוק.