נותן גז: זו התוכנית של שר האוצר החדש למאבק ביוקר המחיה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החל בגיבוש תוכנית להורדת יוקר המחיה - שתחולק לפי שכבות האוכלוסייה • התוכנית, שצפויה להיכנס לתוקף בעוד חודש וחצי, כוללת חלוקת תלושי מזון לאוכלוסייה ענייה והעלאה של שכר החיילים • באוצר החלו גם לגבש תוכנית להקפאת העלייה במחירי החשמל
חרדים 10
ז' טבת התשפ"ג / 31.12.2022 18:50

שר האוצר החדש בצלאל סמוטריץ’ החל בגיבוש תוכנית למאבק ביוקר המחיה. כחלק מהתוכנית שמגבש השר, יחד עם הדרגים המקצועיים במשרד האוצר, צפויות הורדת מסים והקפאה של העלאת מחירי החשמל.

עיתונאית חדשות 12 קרן מרציאנו דיווחה, כי תוכנית המאבק ביוקר המחיה, שעליה דן הדרג המקצועי באוצר, מחולקת לפי שכבות האוכלוסייה, כאשר השכבות העניות ביותר צפויות לקבל תלושי מזון. אזרחים שמשתכרים בשכר מינימום או שכר נמוך יקבלו תוספת למשכורת באמצעות מס הכנסה שלילי, שקיים גם היום – אך יוגדל.

במסגרת התוכנית, משפחות עובדות יקבלו או חצי נקודת זיכוי או נקודת זיכוי לשכר. כיום, נקודת זיכוי הינה תוספת של 220 שקלים לשכר הנטו. התוכנית המתגבשת מבוססת על ההסכמים הקואליציוניים ועתידה להיכנס לתוקף כבר בתקציב הבא, שיתקיים בעוד כחודש וחצי. עם אישור התקציב, גם שכר החיילים צפוי לעלות ב-20%.

הקלה נוספת שנבחנת היא במסגרת תשלום למסגרות חינוך לפעוטות. לאחר ששר האוצר סמוטריץ’ הבין שלא יוכל להחיל את חוק חינוך חינם על גילאי 3-0, כפי שהבטיח בקמפיין הבחירות, הוא שוקל לסבסד את הצהרונים או למצוא פיתרון אחר שיביא לירידה במחירי הגנים.

על רקע עליות המחירים שייכנסו לתוקף החל מיום ראשון הקרוב, ובהן העלאת תעריפי החשמל ב-8 אחוזים, סמוטריץ’ נפגש עם נשיא התאחדות התעשיינים. לאחר הפגישה, שבה הובהר לשר שעליית מחירי החשמל קריטית, הפתרון המתגבש, הוא הקפאת מחירי החשמל.

לפי הדיווח בחדשות 12, באוצר יציגו לציבור את הקפאת מחירי החשמל כהקפאה זמנית לחודשיים-שלושה הראשונים של השנה, ובמסגרת דיוני התקציב יגיעו לפתרון בנוגע להמשך השנה.

לצד עליית מחירי החשמל, גם מחירי הדלק, המים והארנונה צפויים לעלות ביום ראשון הקרוב. במשרד האוצר טרם נמצאו פתרונות לבלימת עליות המחירים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר סמוטריץ’ מבינים שעליהם להתמודד עם אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הדלק עולה
    31/12/2022 19:45
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. ועכשיו כולם שותקים