השר בן גביר במתקפה: עשה מחטף • גנץ: חדל קשקשת, לך לעבוד

לוחמי מג"ב תועדו מורים למתיישבים ברמת מגרון להתפנות • השר לביטחון הלאומי האשים: "גנץ יושב במליאה ומטיף על ממלכתיות, כשביד השנייה הוא מבצע מחטף אחרי שכבר מונה שר הביטחון החדש" • • גנץ תקף חזרה: "אתה כבר לא בתפקיד נער גבעות שתומך בעבריינים - לך לעבוד"
אריה ריבקינד
ו' טבת התשפ"ג / 30.12.2022 11:46

שר הביטחון בני גנץ חתם אתמול, שעות לפני השבעת שרי הממשלה, על צו המכריז על שטח צבאי סגור במאחז רמת מגרון.

השר לביטחון הלאומי החדש איתמר בן גביר, תקף אותו הבוקר (שישי) – והאשים אותו במחטף.

“בני גנץ יושב במליאה ומטיף על ממלכתיות, כשביד השנייה הוא מבצע מחטף אנטי דמוקרטי כבר אחרי ששר הביטחון החדש מונה לתפקיד”, טען השר בן גביר.

“צו שטח צבאי סגור שניתן אתמול לתושבי רמת מגרון בהנחיית שר הביטחון היוצא, אחרי שהשר החדש כבר נכנס לתפקידו הוא מחטף אנטי דמוקרטי של מי שאיבד את השלטון,  והמשך ישיר למלחמה שהכריז גנץ על ההתיישבות היהודית ביו”ש והמדיניות הקשה שניהל ממשרד הביטחון נגד ההתיישבות ביו”ש”.

ח”כ גנץ השיב לדבריו של בן גביר: “אם היית בודק, היית יודע שנושא כזה בכלל לא מגיע לשר הביטחון לאישור – אלא חלק מפעילות אכיפה שוטפת של הצבא. ‏הקמפיין נגמר, אתה כבר לא בתפקיד נער גבעות שתומך בעבריינים. חדל קשקשת ברשת – לך לעבוד”.

פעילי ימין פרסמו סרטונים של כוחות הביטחון המגיעים למאחז בשעות הערב – ומורים על פינוי.

“קיבלת זמן סביר של 10 דקות לצאת מפה. אם לא תצא – אתה תיעצר”, תועד קצין מג”ב אומר לאחד המתיישבים. “אני מדבר אתך בצורה יפה ומכבדת. אתה נמצא בתוך שטח צבאי סגור, על פי חוק אסור לך להיות פה, פונית מפה מספר פעמים, אתה לא יכול להיות פה”.

הבוקר הגיע השר החדש לראשונה אל משרדו. ונפגש עם המנכ”ל למשרד לביטחון הפנים תומר לוטן, שמונה על ידי השר לשעבר עמר בר-לב. השניים הגיעו במפגש להחלטה משותפת כי יסיים את תפקידו.  בן גביר קיבל את הודעתו של לוטן.

בהודעה שפרסם בן גביר נאמר: “מודה למנכ״ל המשרד מר תומר לוטן על שנות פעילותו, הערכה רבה על עשייתך במשרד לביטחון פנים ולמען מדינת ישראל, אני מאחל לך הצלחה רבה בהמשך דרכך”.

מנכ”ל המשרד לביטחון הפנים, תומר לוטן: “אני מודה על הזכות שהייתה לי לשמש כמנכ”ל המשרד בתקופה כה מורכבת ומאתגרת. אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק ומשמעות גדולה. מבקש למסור את הוקרתי העמוקה לעובדי המשרד היקרים והמצוינים ולכל המשרתים והמשרתות במשטרה, בשירות בתי הסוהר וברשות הכבאות וההצלה על המסירות היומיומית למען ביטחון אזרחי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות