בושה והשפלה: ערבים תקפו בחור ישיבה ומשכו בפאותיו בירושלים

בחור ישיבה הלומד בישיבת עטרת כהנים בעיר העתיקה בירושלים הותקף בידי חבורת ערבים אשר משכו בפאותיו וקיללו אותו • עו"ד חיים בלייכר: "תקיפה אנטישמית ומשפילה של יהודי בידי קבוצת פורעים המצטרפת לאירועים אנטישמים חמורים"
חיים טוויל
ה' טבת התשפ"ג / 29.12.2022 10:10

עו”ד חיים בלייכר מחוננו פנה במכתב למשטרה בבקשה כי תאתר ותעצור ערבים אשר תקפו בחור ישיבה הלומד בישיבת עטרת כהנים בעיר העתיקה בירושלים – ומשכו בפאותיו.

במכתבו מתאר עו”ד בלייכר את התקיפה: “מרשי הינו בחור ישיבה הלומד בישיבת עטרת כהנים, בעל חזות חיצונית יהודית, חבוש כיפה גדולה ועטור בפאות. בעת שהלך מרשי ברחוב לתומו, הגיעה מולו קבוצה של כ-15 בני מיעוטים. הללו הלכו והתקרבו למרשי, ומשהגיעו אליו, לפתע אחד מהחבורה ניגש למרשי ומשך באחת מפאות ראשו באופן משפיל. שאר בני החבורה הצטרפו לתוקף בקריאות צחוק ולעג, וקראו לעבר מרשי קללות מבישות”.

בלייכר הוסיף וכתב על ההשפלה אותה חש היהודי שהותקף: “מרשי חש בושה והשפלה רבה מן התקיפה המבזה והאנטישמית, בנוסף לכאב הפיזי ממשיכת הפאה. מרשי הסתובב בכדי לדווח על האירוע לשוטרים שעמדו מאחוריו, אך הקבוצה שעברה אותו חסמה את דרכו וניסתה למנוע זאת ממנו. כאשר הצליח לבסוף להגיע לשוטרים, בני החבורה הספיקו להתרחק הלאה ממקום האירוע”.

בלייכר מסביר כי מדובר בתופעה רחבה שעל המשטרה להיאבק בה: “מדובר באירוע בלתי נסבל של תקיפה אנטישמית ומשפילה של יהודי בידי קבוצת פורעים גדולה בצוותא חדא המצטרפת לאירועים אנטישמים חמורים נוספים באזור. ‘טרור הרחובות’ שנועד להשפיל ולדחוק את רגלי היהודים מהמרחב הציבורי חייב להיפסק וביד קשה.

“דרכי הפעולה של הטרוריסטים ‘מחקים’ את התנהגות צוררי היהודים הקשים ביותר לאורך הדורות ובכך מצהירים על כוונותיהם. אבקש לאתר בהקדם את תיעוד האירוע במצלמות מבט אלפיים, לזהות את המשתתפים בתקיפה, ולבצע מעצר של כלל השותפים חמשה עשר בני חבורת הפורעים לתקיפה האנטישמית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות