“יחסים הדוקים”: הקשר הסודי בין ראש השב”כ לרב דרוקמן זצ”ל נחשף

בביקור ניחומים ב'שבעה' בבית משפחת דרוקמן, חשף ראש השב"כ רונן בר את מערכת היחסים - שכללה מאבק במלחמה בפשעי השנאה של 'תג מחיר'
חרדים 10
ד' טבת התשפ"ג / 28.12.2022 14:10

לאחר פטירתו של הרב חיים דרוקמן זצ”ל נחשפה היום (רביעי) בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’ מערכת יחסים הדוקה ורציפה בינו לבין ראש השב”כ רונן בר – שנמשכה שנים ותרמה למאבק במלחמה בפשעי השנאה.

לפי הדיווח של כרמלה מנשה, ראש השב”כ, שביקר אצל הרב דרוקמן ב’הדסה’ לפני פטירתו, לא פירט בפני בני משפחתו את הקשר העדין של מערכת היחסים בין השב”כ לבין הרב דרוקמן וצוותו.

עם זאת, הוא סיפר להם במהלך ‘השבעה’: ״זו אבידה אישית, גם ארגונית לאור הקשר שנוצר, גם אבידה לעם ישראל, אבל, אני מייצג ארגון, האנשים בארגון אינם עוסקים בפוליטיקה והם באופן חריג מאוד, האנשים עצמם, השאירו מכתב לאחר מותו על תרומתו של הרב דרוקמן לארגון. זו לא הייתה הנחייה מלמעלה”.

בר דיבר גם על הקשר ארוך השנים שלו עם הרב. הוא לא נכנס לפרטים, אלא ציין את התפיסה רבת השנים שליוותה את הרב. “הרב דרוקמן קרא לזה שלמות העם”, אמר.

הקשר כלל מפגשים, התייעצויות ושיחות שנועדו לשמור על החוק ביהודה ושומרון, לאחר שבשב”כ הבינו את ההשפעה העמוקה שהייתה לרב דרוקמן בשטח. כך, למשל, בכירים בארגון נפגשו לא פעם עם הרב ועוזרו בעקבות העלייה המדאיגה באירועי תג מחיר.

אפרים מאיר, עוזרו במשך שנים של הרב דרוקמן, אמר: “זה היה קשר אמיץ, אמיתי, העבודה הרציפה שלנו ובעיקר של הרב דרוקמן מנעה אירועים חמורים יותר. נמשיך בפעילות הזאת כפי שחזר ואמר הרב דרוקמן: ‘כל מאבק נגד השב”כ מביא להחלשת הלחימה בטרור'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות