החוק אושר סופית במליאה ואיתמר בן גביר חגג: ‘עשינו היסטוריה’

האופוזיציה בעצבים: הצעת 'חוק בן גביר' זכתה לאישור סופי בכנסת • "הופכים את המשטרה למשטרה פוליטית, מי יודע לאן נגיע"
אריה ריבקינד
ד' טבת התשפ"ג / 28.12.2022 12:41

לאחר שנדחו מאות הסתייגויות: מליאת הכנסת הצביעה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית על הצעת “חוק בן גביר” לתיקון פקודת המשטרה ובכך הביאה לאישורו הסופי.

החוק עבר ברוב של 61 ח”כים שהצביעו בעד מול 55 שהצביעו נגד.

יוזם ההצעה ח”כ איתמר בן גביר חגג לאחר אישור החוק: “עשינו היסטוריה למען מדינת ישראל, למען ביטחון בכבישים וברחובות”.

בחוק נקבע, כי משטרת ישראל נתונה למרות הממשלה ולשר לביטחון הפנים ואת סמכותו של השר לביטחון הפנים להתוות את מדיניות המשטרה ואת העקרונות הכלליים לפעילותה.

עוד נאמר בחוק, כי בתחום החקירות השר יהיה רשאי לקבוע מדיניות כללית, לאחר ששמע את עמדת היועמ”ש לממשלה והתייעץ עם המפכ”ל ועם המופקדים במשטרה על תחום החקירות, אך בכל מקרה מדיניות השר לא תוכל לגרוע מחובת המשטרה לפי כל דין בעניין חקירה או תיק, ולא תגרע מחובתה אם נודע לה על ביצוע עבירה.

על פי ההצעה הוראות המשטרה שקובע המפכ”ל יהיו בהתאם למדיניות השר.

לאחר אישור חוק בן גביר ועל רקע בליץ החקיקה שנועדה לאפשר את הקמת הממשלה, באופוזיציה החדשה תקפו וטענו שמדובר בצעד שיביא לפגיעה בדמוקרטיה.

ח”כ מיקי לוי  טען: “הופכים את המשטרה למשטרה פוליטית. השר המיועד מבקש את כל השינויים הלא נורמליים האלה טרם כניסתו לתפקיד, טרם הבנתו איך ארגון כזה עובד. מעולם לא הייתה מדיניות שר בהפעלת הכוח. יכול היה השר לשאול שאלות, אבל מדיניות חקירות? מדיניות העמדה לדין? מזל שזה זז הצידה עכשיו. מי יודע לאן זה נגיע”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות