‘דגל ואגו”י חתמו יחד: איך פתרו את המחלוקת על ‘הקומה הכשרה’?

לאחר שבועות של מחלוקת: שתי הסיעות החרדיות התאחדו לחתימה משותפת על ההסכם הקואליציוני • הליכוד: "לראשונה מזה שנים - אין כספים קואליציוניים בהסכמים"
אריה ריבקינד
ד' טבת התשפ"ג / 28.12.2022 10:19

לקראת הקמת הממשלה: נציגי יהדות התורה חתמו הלילה (רביעי) יחד על הסכם קואליציוני משותף של דגל התורה ואגודת ישראל מול סיעת הליכוד – והיא הייתה המפלגה הראשונה שחתמה סופית על ההסכם.

בהמשך נחתם הסכם הקואליציוני גם עם הציונות הדתית, מפלגת נעם, ש”ס ועוצמה יהודית.

לאחר חתימת ההסכמים הקואליציוניים הבהירו בליכוד: “לראשונה מזה שנים – אין כספים קואליציוניים בהסכמים”.

חלוקת התפקידים ביהדות התורה: יצחק גולדקנופף יכהן כשר הבינוי והשיכון, משה גפני יכהן כיו”ר ועדת כספים, אורי מקלב יכהן כסגן השר לפיתו״ח ותחבורה חרדית, מאיר פרוש יכהן כשר ירושלים ומסורת, יעקב אשר יכהן כיו”ר ועדת הפנים, ישראל אייכלר יכהן כיו”ר ועדת העבודה והרווחה, יצחק פינדרוס יכהן כיו”ר הועדה לפניות ציבור, יעקב טסלר יכהן כסגן שר.

תחילה דרשו ב׳דגל׳ לחתום על הסכם נפרד, אך בליכוד התעקשו שייחתם הסכם משותף – וב’דגל’ נעתרו לאחר ששונו מספר סעיפים.

כך, למשל, בסעיף התקשורת על החוק שיסדיר את ‘הקומה הכשרה’ נכתב: “קודם העברת החוק בקריאה שניה ושלישית יוצג נוסח מוסכם על מועצות גדולי התורה של אגודת ישראל ושל דגל התורה”.

כפי שדיווחנו, על החוק שייחוקק במקום רפורמת הטלפון הכשר, ניטשת מחלוקת בין דגל התורה לאגודת ישראל: בעוד שאגו”י מבקשת לשמר את השליטה של ועדת הרבנים שלה, ב’דגל’ דורשים חוק שיוביל להקמת ועדות רבנים נוספות – כדי לחסל את המונופול של אגו”י.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות