“ראיתי אותו כולו בוער – צעקתי ‘בן אדם עולה באש, תביאו מטף'”

מתחקור ראשוני עולה כי מקור האש בבית החולים הוא במזרון באחד החדרים • אלכס, שאימו אושפזה בבית החולים, שחזר כיצד סייע לכבות את הלהבות שנתפסו באחד מהמטופלים: "עמדתי בפרוזדור וראיתי אותו עולה באש" • עדת ראייה: "פתחתי הדלת והיה מלא עשן, הייתה היסטריה"
חיים טוויל
ד' טבת התשפ"ג / 28.12.2022 09:53

טרגדיה בבאר שבע: מטופל נהרג בשריפה שפרצה לפנות בוקר (רביעי) באחת המחלקות הפנימיות בבית החולים סורוקה בעיר. שני מטופלים אחרים, שאושפזו בשל מחלות בדרכי הנשימה, נפגעו משאיפת עשן ומצבם בינוני.

מעדויות של המאושפזים ובני משפחתם עולה, כי פרצה בהלה גדולה בבית החולים עם גילוי השרפה, פעמון האזעקה החל לצלצל וחלק מהאנשים התקשו למצוא את דרכם החוצה.

מתחקור ראשוני עלה שהדליקה פרצה בעקבות מזרן שעלה באש במחלקה פנימית ה’ בקומה הרביעית. צוותי כיבוי והצלה השתלטו על האש וחילצו את המאושפזים, כ-25 בני אדם, חלקם מרותקים למיטות אשפוז ולבלוני חמצן.

מנהל ביה”ח סורוקה, ד”ר שלומי קודש, אמר בריאיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב: “אנחנו מכירים מקרים שלמרות ההסברים, אנשים מעשנים בחדר עם חמצן. זה נראה כמו עוד מקרה של ‘לי זה לא יקרה'”.

נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי, הוסיף בריאיון לרשת ב: “ההערכה כרגע שמוקד השריפה היה המזרון עצמו, ובאמצעות שילוב של שימוש בחמצן רפואי ושימוש בסיגריה – פרצה השריפה. באותו החדר שהיה מוקד שריפה היו מאושפזים שלושה חולים – שלושתם נפגעו ואחד שילם בחייו. שאר המחלקה סיימה את האירוע ללא שום פגיעה”.

אלכס גלפר, שהיה עם אמו במחלקה בזמן שפרצה השרפה, סיפר לחדשות 12: “האחיות בדיוק טיפלו באימא שלי. יצא בחור וביקש מהאחיות עזרה. היה לו קשה לנשום. אחת האחיות אמרה עוד כמה דקות אגש אליך. אחרי שניה שמעתי שהוא צועק ‘תעזרו לי, תעזרו לי'”.

גלפר המשיך לתאר את הרגעים המפחידים: “קפצתי לחדר וראיתי שהוא עולה באש. צעקתי שיביאו מטף. שפכתי עליו מים. היה ממש כמו בסרטים. כשנכנסתי לחדר ראיתי אותו בוער. האש הייתה עליו. ניסינו לכבות אותו. אני והמטופל השני ניסינו לכבות אותו. צעקתי לבחורות הבנאדם עולה באש. תביאו מטף. מהכיור ניסיתי לכבות אותו. הוא יצא קודם מהחדר וביקש עזרה. עמדתי בפרוזדור וראיתי אותו כולו עולה באש. עברו אולי 20 שניות מהרגע שבו הוא ביקש עזרה ועד שעלה באש”.

לילי מויאל, עדה נוספת שהייתה מטופלת במחלקה השכנה, סיפרה כי האירוע התרחש בזמן שישנה: “פתאום שמעתי פעמון מצלצל. חמש דקות זה לא הפסיק. ראיתי את כולם רצים לכיוון הדלת וצועקים. פתחתי את הדלת והיה מלא עשן, הייתה היסטריה”. עוד סיפרה כי “היו חולים קשים מאוד והביאו כל מיני מכשירים לטפל בהם. לא הבנתי מה קורה, לא ראיתי סיטואציה כזאת בחיים שלי אבל מאוד פחדתי, פחדתי שהאש תמשיך להתפשט”.

מבית החולים סורוקה נמסר: “שריפה פרצה לפנות בוקר באחת המחלקות הפנימיות בבית החולים. צוותי כיבוי והצלה הוזעקו למקום. לוחמי האש פעלו לכיבוי השריפה והשיגו שליטה על האש. כל המטופלים, בני משפחה ואנשי הצוות פונו מהמחלקה. מטופל אחד שטופל בחמצן נמצא לצערנו ללא רוח חיים. שני מטופלים נוספים שאושפזו על רקע מחלות נשימתיות נפגעו משאיפת עשן ומצבם מוגדר בינוני. פרטי האירוע עדיין בתחקיר של כבאות והצלה מחוז דרום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות