דודי אמסלם: “אהיה ח”כ מן המניין, משלם מחיר הנאמנות”

אמסלם יצא מפגישה עם נתניהו, שבה הבהיר לו כי לא יכהן כשר המשפטים ולא כיו"ר הכנסת בהם חשק - ותקף בטוויטר: "‏אהיה ח"כ מן המניין - ‏כפי שהתחייבתי מראש. ‏זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות" • השר לשעבר צחי הנגבי ימונה לראש המל"ל במקום אייל חולתה
אריה ריבקינד
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 20:03

מאוכזב ראשון: ח”כ דודי אמסלם מהליכוד הודיע הערב (שלישי) כי הוא לא מתכוון להתמנות לתפקיד שר או סגן שר בממשלה הקרובה.

עם יציאתו מהפגישה עם ראש הממשלה המיועד, תקף אמסלם המאוכזב:  “יצאתי כעת מפגישה עם בנימין נתניהו שבה הבהיר לי שלא אכהן כשר המשפטים ולא כיו”ר הכנסת. ‏אהיה בסוף ח”כ מן המניין – ‏כפי שהתחייבתי מראש. ‏זה לצערי המחיר שמשלמים על נאמנות ועמידה בעקרונות.

“‏אשרת את מצביעי הליכוד ותושבי ישראל מהכנסת – ‏במסירות, נאמנות ובאהבה, כהרגלי בקודש”.

אמסלם הודיע בחודשים האחרונים כי אם לא ימונה לשר המשפטים או ליו”ר הכנסת, לא יסכים לקבל שום תפקיד אחר.

ככל הנראה נתניהו הציע לאמסלם את תיק האנרגיה או הכלכלה, אך הוא עומד בסירובו. לפני הפגישה, המשיך אמסלם להתעקש באולטימטום שהציב, אך גורמים בלשכת נתניהו העריכו שהמשבר פתיר.

לפי דיווח בחדשות 12, נתניהו שוקל לשמור לאמסלם תיק כלכלי משמעותי, בתקווה שהוא יצטרף לממשלה זמן קצר יחסית אחרי ההשבעה.

נתניהו החל הערב בפגישות עם חברי הכנסת של הליכוד לקראת חלוקת התפקידים לח”כי המפלגה. מחר ימשיך נתניהו את המפגשים האישיים עם מרבית חברי הכנסת של הליכוד.

במהלך הפגישות הוא יודיע להם איזה תפקיד קיבלו בממשלה או בכנסת.

את תיק החוץ צפויים לקבל שגריר ישראל בארה”ב לשעבר רון דרמר ושר החוץ לשעבר ישראל כ”ץ – ברוטציה. ח”כ אמיר אוחנה ימונה ליו”ר הכנסת. השר לשעבר צחי הנגבי ימונה לראש המל”ל.

מאוכזב נוסף שנתניהו מנסה לתפור לו חליפה הולמת הוא ח”כ יולי אדלשטיין, שנחשב בכיר במפלגה ובעבר כיהן בתפקידי שר וכן שימש בתפקיד יו”ר הכנסת. על פי המסתמן, נתניהו יציע לאדלשטיין את ראשות ועדת החוץ והביטחון היוקרתית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות