גפני חושש מההסתה: “יראו ילד חרדי ברחוב וזה יגיע לאלימות!”

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הודף את ממצאי תחקיר 'כלכליסט': "אין דבר כזה שחרדי משלם פחות או יותר. הכל שקר. משלמים כמו כל אחד'' • פנה לתקשורת: "שנה וחצי שתקתם כי חשבתם שאלך אתכם. עכשיו הגיעה  שעת הנקמה בנו. לא מפחד ממכם! כל הקמפיין הזה הוא שקר מוחלט"
אריה ריבקינד
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 14:56

ח”כ משה גפני, התייחס היום (שלישי), בפתח דיון בוועדת הכספים, לתחקיר העיתון ‘כלכליסט’ על נתוני המסים המשולמים בישראל –  כאשר הכותרת הייתה: “חילוני משלם פי 6 מיסים יותר מחרדי” – ולקריקטורה שפורסמה הבוקר ב’הארץ’.

בתגובה ל”קמפיין ההסתה התקשורתי המתוזמן על הציבור החרדי”, אמר גפני: “פנו אלי כמה חרדים, ואמרו שהם מבקשים החזר ברשות המיסים, כי הייתה היום כתבה ב’כלכליסט’ שחילוני משלם פי 6 מיסים מחרדים. כי הם משלמים מיסים ומס הכנסה כחוק, ואין דבר כזה שחרדי משלם פחות או יותר. הכל שקר”.

לדבריו, מדובר בפייק מוחלט: “החרדים משלמים כמו כל אחד, והקריקטורה בעיתון ‘הארץ’ אחרי הכתבה שילד חרדי מקבל יותר, הכל פשוט שקרים”.

לאחר מכן טען כי הפרסומים מקורם בזיקה הפוליטית. “אני אומר לכל הכתבים והפוליטיקאים, אנחנו לא מפחדים מכם. שנה וחצי שתקתם כי חשבתם שאלך אתכם, קיבלתי תדמית שאלך עם לפיד ובני גנץ, לא הלכתי אתכם ועכשיו הגיעה  שעת הנקמה בנו. אנחנו הבטן הרכה של הממשלה החדשה’.

בדבריו הזהיר כי הפרסומים הללו עלולים להוביל לאלימות כלפי חרדים: “תכתבו כל יום נגדנו, לא מפחד ממכם! אבל תיזהרו שזה לא יגיע לאלימות, שיראו ילד חרדי ברחוב וזה יגיע לאלימות. כל הקמפיין הזה הוא  שקר מוחלט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תשנה את החוק!!!
    27/12/2022 15:50
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)