סירב להתייצב לחקירה: ישראל פריי נעצר בחשד ששיבח מעשה טרור

העיתונאי החרדי ישראל פריי נעצר לאחר שסירב חמש פעמים להגיע לתחנת המשטרה • נגד פריי הוגשו תלונות בעקבות ציוצים שפרסם, בהם כינה מחבל שנתפס ביפו - "גיבור" • לפני כחודש פוטר פריי מגוף התקשורת דמוקרטTV עקב "התנהגות בלתי ראויה ובלתי מקצועית לחלוטין"
חיים טוויל
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 14:34

המשטרה עצרה היום (שלישי) את העיתונאי החרדי ישראל פריי בחשד לפרסום דבר שבח למעשה טרור – לאחר שסירב חמש פעמים להגיע לתחנת המשטרה.

לאחר כשלוש שעות של חקירה, שוחרר פריי ממעצר ללא תנאים מגבילים.

אחת התלונות נגד פריי הוגשה בעקבות ציוץ שלו לפני שלושה חודשים, שבו שיבח את המחבל מוחמד מינאווי שנעצרבידי שוטרים ביפו כשברשותו מטען חבלה ונשק, כינה אותו “גיבור”.

פריי, בעל דעות של שמאל קיצוני, צייץ אז: “תראו מה זה גיבור. הוא עשה את כל הדרך משכם עד תל אביב, ולמרות שכל הישראלים סביבו לוקחים איכשהו חלק בדיכוי, ריסוק והרג בני עמו – הוא בכל זאת חיפש מטרות לגיטימיות ונמנע מפגיעה בחפים מפשע”

בארגון ‘בצלמו’, שהגיש את התלונה במשטרה ופנה ליועמ”ש שיאשר את החקירה נמסר: ”לא מדובר בעיתונאי אלא באדם שמסית לאלימות, טרור ורצח. מקומו של האיש הזה מאחורי סורג ובריח ולא בשום עמדה ציבורית. נפעל שהפרקליטות והמשטרה ימצו את הדין עם תומך הטרור והוא ישלח לכלא לשנים רבות. לא ניתן לאף אדם להסית לרצח אנשים”.

עו”ד מנשה יאדו מחוננו אשר פנה במכתב ליועמ”ש לפני כשלושה חודשים בבקשה לחקור את פריי על הציוץ, בירך על חקירתו של פריי: “יש לחתור למיצוי הדין עם פריי על מנת לעקור מן השיח את התפיסות המעוותות שביטא פריי לפיהן יש לגיטימציה כביכול לסוג זה או אחר של טרור”.

בחודש ספטמבר הושעה פריי מגוף התקשורת דמוקרטTV בגלל הציוץ.

לפני כחודש פוטר פריי מדמוקרטTV עקב “התנהגות בלתי ראויה ובלתי מקצועית לחלוטין”, כאשר לפי גורמים בערוץ ההחלטה על אודות פיטוריו התקבלה בשל התנהלות שאינה מקצועית.

מנגד, פריי טען כי פוטר בעקבות הציוצים שפרסם בטוויטר: “על חופש הביטוי והדעות שלי אשלם כל מחיר בשמחה, אבל הדרך הנכלולית, הביריונית והדיבתית בה הם נקטו כלפיי במטרה לכסות על ערוותם פוצעת אותי מכאב”, כתב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה כיפה
    27/12/2022 14:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. למה מעלילים על אדם שהוא דתי חרדי.