מתן כהנא: הראשל”צ הוכיח שהוא פוליטי • בן צור: בושה, דברי בלע

כאשר הוגשה קובלנה לבג"ץ נגד הראשל"צ הרב יצחק יוסף - מתן כהנא יצא נגדה ואמר: "לרב ראשי מגיע חופש ביטוי מוגבר!" • אבל אמש הוא יצא נגד המעורבות הפוליטית של הרב הראשי: "יושב ולידו ראש מפלגה ונותן לו הנחיות פוליטיות" • בשורות ש"ס זועמים
אריה ריבקינד
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 13:05

ח”כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי הביע הלילה (שלישי), במהלך נאומו במליאת הכנסת, את מורות רוחו מההתערבות הפוליטית של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף –  ועורר עליו זעם משורות ש”ס.

“אני רוצה לומר לך משהו על הראשון לציון”, אמר כהנא. “אני יש לי הערכה עצומה! לתורתו ולגדולתו בתורה! ובאמת, לספרים שהוא כתב, הוא לא צריך ציונים ממני. אבל בסוף, לצערי הרב, במערכת הבחירות האחרונה, הראשון לציון הוכיח לכל המדינה שהוא פוליטי.

“הראשון לציון שיושב בשיעור במוצאי שבת בבית הכנסת שלו, יחד עם ראש מפלגה בכנסת ישראל שמקבל ממנו הנחיות פוליטיות, תתעקש על זה, אל תתעקש על זה, תעשה ככה, תגיד ככה – הוא בעצם הוכיח שהוא, לצערי, רב ראשי לא של כל עם ישראל, אלא הוא רב ראשי של בוחרי מפלגה מסוימת”.

כהנא  המשיך: “כשאזרח ישראלי חושב שהרב הראשי הוא ראשי, לאומי, מדבר אל כולם, והוא יושב ולידו ראש מפלגה ונותן לו הנחיות פוליטיות כאלו ואחרות, זה טעם נפגם. עכשיו, אני אומר לך, אני נלחמתי על חופש הביטוי של הגאון הרב יצחק יוסף. הרי הגישו נגדו קובלנות על דברים שהוא אמר עלי! ואני, בתשובות שלי לבג”ץ אמרתי: אני לא מוכן להעמיד אותו לדין משמעתי, בשום פנים ואופן, כי אני חושב שלרב ראשי מגיע חופש ביטוי מוגבר! למרות שהדברים שהוא אמר, אמר עלי. ואני עדיין מאמין בזה.

“אבל בסוף, כשרב ראשי מזוהה באופן כל כך בולט עם תנועה פוליטית, בזה יש טעם נפגם. ועכשיו עוד לתת לו סמכויות של לבחור תת אלוף או אלוף, בצה”ל, אני חושב שזה ללכת למקום מאד מאד לא מוצלח ואני שוב חוזר ואומר אלף פעם, והוא לא צריך את הציונים שלי, הוא רב גדול בתורה וסמכות הלכתית מאד מאד משמעותית”.

ח”כ יואב בן צור אמר בתגובה חריפה על דבריו: “מתן כהנא ניצל את בית הנבחרים בכדי לפעור את פיו נגד קודש הקודשים, מרן פוסק הדור. מתן כהנא אשר מכר את כל האידיואולוגיה בשביל תפקיד פוליטי, הוא בושה לכנסת ישראל ואות קין על הממשלה היוצאת”.

בן צור הוסיף: “מול מעשיו הנלוזים להרוס, ולקעקע את הרבנות הראשית והמסורת היהודית, מרן הראשל”צ אשר ממשיך את מורשתו של אביו זצ”ל ומיליוני יהודים בארץ ובעולם סרים למרותו ולפסיקתו, יעמוד כחומה בצורה ללא משוא פנים לשמור את גדרי ההלכה”.

לדבריו, “כמדינה יהודית אין מקום במשכן הכנסת לח”כים שפוערים את פיהם נגד הרב הראשי לישראל. אני קורא לחבריי מימין ומשמאל לגנות את דברי הבלע שנאמרו אמש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מוחה על ביזוי כבוד התורה!
    28/12/2022 14:50
    י