פשיטה על פלאפליות במבצע ‘גרגר הזהב’: וכמה חריפים היו התירוצים?

אנשי מע"מ, מס הכנסה והמשטרה ערכו ביקורות ב-168 פלאפליות וחומוסיות ברחבי הארץ, כחלק ממבצע רחף היקף של גביית תשלום מעסקים • בסך הכול נגבו כ-120 מיליון שקלים, מביקורת ביותר מ-1,500 בתי עסק מענפים שונים
חיים טוויל
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 12:08

חמוצים וחריף: בשבוע האחרון יצאו משרדי מע”מ, יחד עם משרדי מס הכנסה ושוטרי משטרת ישראל למבצע ‘גרגיר הזהב’ בשורה של בתי עסק ברחבי הארץ, כאשר חלקו התמקד ב-168 פלאפליות וחומוסיות.

במסגרת כלל הביקורת ברחבי הארץ, שהתקיימה ביותר מ-1,500 בתי עסק מענפים שונים, נגבו כ-120 מיליון שקלים ו-112 כלי רכב עוקלו עד להסדרת תשלום.

במהלך המבצע הגיעו המבקרים לדוכן פלאפל בפתח תקווה. הביקורת נערכה בעקבות חשד כי בעל הדוכן אינו מדווח כראוי על הכנסותיו. לאחר תצפיות מוקדמות נערכה קניית ביקורת, שגם לאחריה בעל הדוכן לא רשם את הקנייה בשום מקום. לאחר שהזדהו בפניו עובדי רשות המסים, אמר בעל הדוכן שהוא מנהל רישום פרטי בבית על הכנסותיו, ומסר מידע שגוי או סירב לענות על שאלות נוספות.

במקרה אחר, בעסק מוכר למכירת חומוס בנתניה בוצע חיפוש בעסק בליווי שוטרים ואותרו ליקויים בניהול הספרים. במהלך הביקורת התגלה כי אין קופה רושמת בעסק. לשאלה מדוע אין לו קופה ענה: “בקרוב אני אשים קופה… חודש חודשיים.”

במקרה נוסף הגיעו המבקרים לחנות בעכו, בשעה שבעל העסק לא נכח במקום. אביו והעובדים בחנות סירבו לשתף פעולה, לא הסכימו לפתוח את הקופה, הורידו את השאלטר של החשמל ולפיכך עובדי רשות המסים נאלצו לבצע ביקורת ידנית בלבד. במהלך הביקורת הידנית שהתבצעה בקופה התגלה כי ישנם פערים בין רישום ההכנסות לבין הכסף המזומן שנמצא בקופה.

בכל המקרים הועברו תיקי העוסקים להמשך ביקורת מעמיקה במחלקת הביקורת והשומה במשרדי המע”מ האזוריים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות