‘פוליטיזציה בוטה, הוא צריך צינון 10 שנים’: סמוטריץ’ במתקפה על כוכבי

שר האוצר המיועד תוקף את הרמטכ"ל: "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ"לים" • בני גנץ הגן על כוכבי: "הניסיון להלך אימים על הרמטכ״ל הנוכחי והבא ולהשתיק שיח פתוח וביקורתי מטרידים ומסוכנים"
אריה ריבקינד
ג' טבת התשפ"ג / 27.12.2022 10:03

אחרי הדיווח אמש כי הרמטכ”ל אביב כוכבי יזם שיחה עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, במהלכה הביע את חששותיו מהעברת הסמכויות במשרד הביטחון – שר האוצר המיועד בצלאל סמוטריץ’ עולה למתקפה.

“כוכבי מכניס לצה”ל פוליטיזציה בוטה”, כתב בציוץ בטוויטר. הוא הוסיף כי פעולותיו מוכיחות את הצורך בחקיקת חוק צינון מחמיר לרמטכ”לים.

סמוטריץ’ התייחס לציוץ של יוסי יהושוע, הכתב הצבאי של ‘ידיעות אחרונות’, שצייץ הבוקר: “המהלך מול נתניהו לא מזיק לכוכבי שרואה את עצמו נכנס לזירה הפוליטית בתום הצינון המחייב אותו. מבחינתו זו תהיה חלק ממורשתו וגם מה שיזכרו בסוף הקדנציה שלו: את העובדה שלא חשש להתייצב מול נתניהו”.

שר האוצר המיועד הגיב בציוץ: “כוכבי מנסה להכניס פוליטיזציה בוטה לצה”ל. מי שרוצה לשמור על צה”ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ”לים”.

שר הביטחון בני גנץ הזדרז להגיב וגיבה את כוכבי: “מי שרוצה לשמור על צה”ל מאוחד כצבא העם לא מחוקק חוק השתמטות, לא מפרק את משרד הביטחון וצה”ל לגופי משנה ולא מתערב במינויים של קציני צה”ל”, כתב. “אני מגבה את הרמטכ”ל שהוא הדרג הפיקודי העליון בצבא ונושא באחריות. רמטכ”ל הוא לא חניך תורן שרק מבצע פקודות”.

גנץ הוסיף: “חובתו להגיד את עמדתו המקצועית מול צעדים שפוגעים בביטחון ובתפקודו של צה״ל. הניסיון להלך אימים על הרמטכ״ל הנוכחי והבא ולהשתיק שיח פתוח וביקורתי מטרידים ומסוכנים”.

השיחה שיזם כוכבי עם נתניהו באה בעקבות הסיכומים הקואליציוניים, לפיהם סמכויות המנהל האזרחי יועברו ממשרד הביטחון לידי בצלאל סמוטריץ’, והסמכויות על מג”ב יועברו לידי איתמר בן גביר.

כוכבי, שאמור לסיים בתוך חודש את תפקידו, מחה בפני נתניהו על האחריות שניתנה לבן גביר על פלוגות מג”ב ביו”ש, וכן על הסיכום בדבר מינוי מתאם פעולות הממשלה בשטחים. “השינויים שסוכמו שוברים את שרשרת הפיקוד ופוגעים בריבונות של אלוף פיקוד המרכז ובאחריות של צה”ל בשטחי יהודה ושומרון”, הזהיר הרמטכ”ל.

כוכבי גם התריע בפני נתניהו שהשינויים המתוכננים יפגעו במעמדה הבין-לאומי של ישראל, ושהעולם יכול לראות את הנעשה בשטחים כשתי מערכות חוק שונות – אחת ליהודים ואחת לפלסטינים, על כל המשתמע מכך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות