בגלל סמוטריץ’ ובן גביר: כוכבי ניהל “שיחה לא נעימה”, נתניהו הרגיע

עקבות השינויים שדרשו סמוטריץ' ובן גביר בהסכמים הקואליציוניים - לפיהם מג"ב איו"ש יועבר לאחריות המשרד לביטחון לאומי והמנהל האזרחי יוכפף ליו"ר הציונות הדתית - הרמטכ"ל ביקש שעמדת הצבא תשמע לפני כל קבלת החלטה: "למה אתה לא מביע תמיכה בצה"ל?"
חרדים 10
ג' טבת התשפ"ג / 26.12.2022 22:17

בצל החשש בצה”ל בעקבות השינויים שדרשו בצלאל סמוטריץ’ ואיתמר בן גביר בהסכמים הקואליציוניים מול הליכוד – ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו קיים בסוף השבוע האחרון “שיחת הרגעה” עם הרמטכ”ל אביב כוכבי. כך דווח הערב (שני) בחדשות 13.

הרמטכ”ל כוכבי הביע בשיחה עם נתניהו את דאגתו מהעברת סמכויות מצה”ל לגורמים חיצוניים, וביקש כי יינתן לצה”ל להביע עמדתו המקצועית לפני החלטה או חקיקה – ושעמדת הצבא תשמע לפני כל קבלת החלטה.

לפי הדיווח, כוכבי גם הביע דאגה עמוקה מההשתלחות בצה”ל ופגיעה באנשיו.

גורמים בכירים בצה”ל אמרו כי זו היתה שיחה לא נעימה, וכי הרמטכ”ל כוכבי היה עצבני – ואמר לנתניהו: ״למה אתה לא מביע תמיכה בצה”ל? אני מבקש שכל החלטה וחקיקה לגבי צה”ל וסמכויותיו לא תילקח לפני שישמעו את העמדה המקצועית של צה”ל”.

מדובר צה”ל נמסר בתגובה: “צה״ל לא יזם את פרסום השיחה ולא עומד מאחורי ציטוטים שקריים שיוחסו לה. הרמטכ”ל אכן שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד בעקבות הפרסומים על אפשרויות החקיקה הקשורות בצה”ל. בשיחה סוכם שהחלטות הקשורות לצה”ל יתקבלו לאחר שצה”ל יציג את ההשלכות והמשמעויות הנובעות מהחלטות אלו. יש לשמור את צה”ל מחוץ לשיח הפוליטי”.

מלשכת נתניהו נמסר בתגובה: “לא מתייחסים לשיחות בין ראש הממשלה המיועד לבין בכירי המערכת הביטחונית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות