“לעסקנים שקמבנים ג’ובים מותר, ולנשים שרוצות פרנסה אסור?”

סמינרים לא מעניקים אישורי לימודים לנשים שרוצות ללמוד באקדמיה • חבר המועצה: אדרוש לשלול תקציב ממוסד חינוכי שמתעמר בתלמידות • "שהעסקנים יסבירו מי התיר להם ללמוד באקדמיה בשביל תעודה שתאפשר להם לקמבן לעצמם משכורות שמנות, אבל אסר על תושבות העיר"
אריה ריבקינד
ב' טבת התשפ"ג / 26.12.2022 20:06

יעקב וידר, חבר מועצת העיר בני ברק ויו”ר סיעת הליכוד, הודיע הערב  (שני) כי יגיש הצעה למועצת העיר – לשלול תקציב מכל מוסד חינוכי בעיר שמתעמר בתלמידות.

וידר הודיע על כך,  בתגובה לפרסום ב’ישראל היום’ לפיו סמינרים חרדיים בעיר התורה והחסידות מונעים מתלמידות אישור לימודים, במטרה למנוע מהן ללמוד באקדמיה.

וידר הוסיף ואמר, כי מדובר בחוצפה. “המוסדות שייכים לציבור וגם השטחים והתקציבים האדירים שמגיעים אליהם, ולכן אגיש למועצת העיר הצעה לשלול את התקציב העירוני מכל מוסד שמתעמר בתלמידות שלו”.

הוא הוסיף: “העסקנים יאלצו לבוא למועצת העיר ולהסביר מי הרב שהתיר להם ולמקורביהם ללמוד באקדמיה בשביל תעודה שתאפשר להם לקמבן לעצמם ג’ובים ומשכורות שמנות, אבל אסר על תושבות ותושבי העיר, שבסך הכל רוצים לרכוש השכלה ולהתפרנס בכבוד?”

לדבריו, “כולם כבר יודעים שהם לא שואלים אף רב. הם פשוט רוצים להמשיך לחגוג עם כספי הציבור ולהשאיר את הציבור עני וחלש”.

לפי דיווח של מרב סבר בי’ישראל היום’, נשים טוענות כי הנהלת הסמינר שבו למדו סירבה להעניק להן אישור לימודים, אף ששילמו עשרות אלפי שקלים ומילאו את כל חובותיהן הלימודיות בסמינר.

הסיבה לסירוב היא שהסמינר מתנגד לכך שהן ילמדו באקדמיה, למרות שמדובר בנשים שעומדות ברשות עצמן, סיימו מזמן את הלימודים בסמינר ורובן אימהות לילדים החפצות לרכוש מקצוע מפרנס.

לפי הדיווח, מדובר בנשים המתייעצות ומקבלות את ברכת הדרך מהרב איתו המשפחה מתייעצת, בפרט כאשר כיום יש מבחר רב של מוסדות אקדמיים חרדים,  המעניקים מעטפת חינוכית, רבנית ושיעורי קודש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וידר ורוט תלחמו את המלחמה של התושבים שנאנקים תחת העסקנים בכל תחום,שאפו
    27/12/2022 08:23
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. וידר ורוט אשריכם צודקים !תלחמו את המלחמה של התושבים שנאנקים תחת העסקנים בכל תחום, שאפו!!
    לכו לראות ברחוב נועם אלימלך היכן שגר עסקן מהעירייה כל מטר יש עמוד תאורה כמו בצהרים ,לכו ראו בשכון ה’ בר אילן אמצע סוף קלישר צרילזון חושך! כמו כפר אוקראיני בושה בושה