ראש ממשלת ההבהרות: נתניהו לא מפסיק להתנצל על יאיר ועל שותפיו

בעקבות ההתבטאות של בנו יאיר נגד בכירי הפרקליטות והמשטרה, צייץ נתניהו: "אוהב את בני יאיר, לא הסכמתי עם דבריו" • ביממה האחרונה פרסם נתניהו עוד שלוש הבהרות
אריה ריבקינד
ב' טבת התשפ"ג / 26.12.2022 11:43

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו צייץ הבוקר (שני) כי הוא אוהב את בנו יאיר נתניהו, אך לא מסכים עם דבריו שפורסמו אתמול נגד הפרקליטות.

“אני אוהב את בני יאיר שהוא אדם עצמאי עם דעות משלו. אף שזכותו של כל אדם להביע ביקורת, לא הסכמתי עם הדברים שאמר שפורסמו אתמול”.

יאיר נתניהו תקף אתמול ברדיו ‘גלי ישראל’ בכירים בפרקליטות ובמשטרה שהיו מעורבים בהעמדה לדין של אביו. “הם ידעו שהם תופרים אדם חף מפשע שנבחר בידי העם הישראלי. זו בגידה, וכולם יודעים מה העונש על בגידה”. נתניהו הבן רמז לעונש שנגזר על בוגדים: “לא מדובר בכלא”.

הוא הוסיף: “בכירים בפרקליטות ובמשטרה ביצעו עבירות פליליות, ואנחנו מגלים את זה 3-2 פעמים בשבוע, והעונש על כך הוא חמש שנות מאסר מינימום. הגענו כבר ל-10 אלף שנות מאסר של העבירות הפליליות שביצעו האנשים האלה”.

לאחר הסערה שגררו דבריו, יאיר הבהיר את דבריו בציוץ: “כל מי שלמד בבית ספר יסודי שיעורי הבנת הנקרא, יכול להבין בקלות שהמטרה בדבריי ברדיו היא להדגיש למאזינים את חומרת העבירות הפליליות שביצעו תופרי התיקים לפי ספר החוקים הישראלי, ולא שום דבר מעבר, ובוודאי שלא קראתי לפגוע באיש”.

הודעת ההבהרה של נתניהו הבוקר מצטרפת לשורת הבהרות שנאלץ לפרסם ביממה האחרונה. בין השאר הבהיר נתניהו, לאחר דבריה של השרה המיועדת מהציונות הדתית, ח”כ אורית סטרוק, כי דבריה “אינם מקובלים” עליו ועל “חבריו בליכוד”.

“ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט”בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל”, אמר אתמול נתניהו. “הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט”בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל”.

בהמשך, נתניהו פרסם הודעת הבהרה נוספת, על רקע דבריה של סטרוק ודבריו של ח”כ שמחה רוטמן חבר מפלגתה: “אני שולל לחלוטין את דבריה של חה”כ סטרוק. אנחנו לא ניתן להפלות לרעה להט”בים או לפגוע בזכויותיהם של אזרחי ישראל. במדינה שאני אוביל לא יהיה מצב שאדם, בין אם הוא, להט”ב, ערבי או חרדי, או כל אדם אחר, ייכנס לבית מלון ולא יקבל שירות, ייכנס לרופא ולא יקבל שירות. זה לא קרה ב-15 שנות כהונתי כראש הממשלה וזה לא יקרה גם עכשיו”.

בנוסף בליכוד פרסמו הודעת הבהרה על “סעיף הגזענות” בחוק יסוד: הכנסת: “סעיף 7א’ לחוק יסוד הכנסת לא מנע התמודדות לכנסת של תומכי טרור וגזענים. לכן נתניהו מתכוון לבטל את הסעיף ובמקביל להביא חוק חדש למלחמה בגזענות ובטרור שיבטיח אכיפה שיוויונית ואפקטיבית ליהודים וערבים כאחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות