“לא תהיה שום פגיעה”: נתניהו נגד הפטפטת של ח”כי הציונות הדתית

ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית: "צריכים להפסיק להתייחס להלכה היהודית כאל משהו שהוא פחות ערך" • חבר מפלגתה, שמחה רוטמן: "כל אדם זכאי לעשות בעסק הפרטי שלו כרצונו" • נתניהו גינה את דברי סטרוק
אריה ריבקינד
א' טבת התשפ"ג / 25.12.2022 13:22

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו גינה בצהרים (ראשון) את דבריה של חברת הכנסת אורית סטרוק בנוגע לקהילת הלהט”ב.

“דבריה של ח”כ אורית סטרוק אינם מקובלים עליי ועל חבריי בליכוד. ההסכמים הקואליציוניים לא מאפשרים להפלות לרעה להט”בים או לפגוע בזכויותיהם לקבל שירותים ככל אזרח בישראל”, אמר נתניהו.

הוא הוסיף: “הליכוד יבטיח שלא תהיה שום פגיעה בלהט”בים או בזכויותיהם של כל אזרח בישראל”.

על דבריו של רוטמן נתניהו בחר שלא להגיב.

חברת הכנסת אורית סטרוק הגיבה היום ל’חוק האפליה’ – שיאפשר לכל בית עסק פרטי להימנע מלספק שירות או מוצר בשל “אמונה דתית”, בתנאי שניתן להשיג חלופה דומה בקרבה גיאוגרפית ובמחיר דומה –  וטענה בריאיון ברשת ב’: “כל עוד יש מספיק רופאים אחרים שיכולים לתת שירות – אסור לכפות על רופא או רופאה לתת טיפול שעומד בניגוד לעמדתם הדתית”.

סטרוק הוסיפה: “צריכים להפסיק להתייחס להלכה היהודית כאל משהו שהוא פחות ערך. ספר החוקים של מדינה מבטא את הקוד המוסרי שלה”.

היא הדגישה כי האמונה הדתית גוברת על ערך השיוויון, לדעתה. “לא יכול להיות שהמדינה שהעם הזה הקים אחריי אלפיים שנות גלות של מסירות נפש אל התורה, תהיה מדינה שקרואת להלכה הדתית אפליה”.

גם ח”כ שמחה רוטמן מהציונות הדתית נשאל על שינוי הסעיף בחוק – האם בעל מלון דתי יוכל לא לארח קבוצה של להט”בים, וענה: “אם הדבר מנוגד לאמונתך והדבר הזה פוגע ברגשותיך הדתיים וזה המלון הפרטי שלך, התשובה היא שכן, זה החוק”.

לאחר הריאיון, כתב רוטמן בטוויטר: “נעשה את זה פשוט. חירות פירושה שאנשים יכולים לעשות גם דברים שאני לא אוהב. חופש ביטוי אומר שאפשר להגיד גם דברים לא נחמדים על דתיים, על ערבים או על להט”ב. חופש העיסוק אומר שאדם יכול גם להתנהג לא יפה ללקוחות, ולהחרים או לא, וקהל הלקוחות יעניש אותו, או לא. ככה זה חופש. מזעזע, נכון?”

בעקבות הסערה שהתעוררה, השיבה ח”כ אורית סטרוק לביקורת שהוטחה בה.

“אף אחד לא מתכוון להפלות לרעה להט”בים בגלל עצם זהותם או הזדהותם. לא בטיפול רפואי, ולא בשום שירות אחר. להט”בים הם בני אדם, וראויים לכבוד ולאהבה כמו כל אחד. בראיון לקרן נויבך הדגשתי זאת, כמובן”, אמרה סטרוק.

היא ציינה: “לא מדובר בכלל על זהות המטופל אלא על מהות הטיפול. אם יש טיפול רפואי שמנוגד להלכה, רופא שומר מצוות לא יאלץ לתת אותו, ללא קשר לזהות המטופל.

“במדינת ישראל, שהוקמה אחרי 2,000 שנות גלות בזכות יהודים שמסרו את נפשם (כפשוטו: נשחטו, נתלו, נשרפו על המוקד ועונו עד מוות) למען קיום התורה, לא יכפו על יהודי מאמין לעבור על ההלכה. אני בטוחה שרוב עצום בעם מסכים עם האמת הפשוטה הזו, ומזדהה אתה. בטח בחנוכה, החג שהתחיל ממרד נגד כפיה אנטי – דתית.

“ובשביל אלה שעדין קשה להם – תעשו תרגיל הדמיה פשוט, ותלבישו את העקרון הזה על שותפיכם ממועצת השורא. תגלו שפתאום עקרונות דתיים ואמוניים נעשים איכשהו קלים יותר לבליעה”,

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ברברת והתנשאות
    25/12/2022 18:03
    נורית באבי
  1. אני שייכת לציונות הדתית אבל די נמאסתם סטרוק וחברייך.

  2. אישה צדיקה
    25/12/2022 20:49
    רבקה
  3. אישה צדיקה, כל השאר צבועים.