לקראת אישור ‘חוק דרעי’: עתירה לבג”ץ נגד המינוי של יו”ר ש”ס לשר בממשלה

התנועה לאיכות השלטון מבקשת מבג"ץ לבטל את הסדר הטיעון שנחתם עם יו"ר ש"ס, בטענה שהוליך את בית המשפט שולל • דורשת לחייב את נתניהו לפנות לשופט עמית שיקבע אם יש לדרעי קלון
אריה ריבקינד
א' טבת התשפ"ג / 25.12.2022 11:46

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (ראשון) עתירה נגד מינויו של יו”ר ש”ס אריה  דרעי לשר.

בעוד הקואליציה תעביר כבר מחר את התיקון לחוק יסוד הממשלה כדי להכשיר את המינוי, בעתירה נטען כי דרעי מפר את הסדר הטיעון שנחתם עמו ועל כן יש לבטל את פסק הדין שניתן בעניינו, בטענה כי הוליך שולל את בית המשפט.

התנועה לאיכות השלטון כבר עתרה בעניינו של דרעי בערב הבחירות, אולם אז קבע יו”ר ועדת הבחירות, השופט יצחק עמית, כי לדרעי קיימת חזקת קלון בשל עונש המאסר על-תנאי שנגזר עליו. עמית ציין שאם יהיה רצון למנות את דרעי לשר, על הממשלה המיועדת לפנות אקטיבית אל השופט ולבקש להסיר את חזקת הקלון בעניינו של דרעי.

עם זאת, ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לא פנה אל השופט, ובמקום זאת הקואליציה המיועדת החלה בשינוי חקיקה בחוק יסוד: הממשלה, הקובע כי קלון יוטל רק כשנגזר על הנאשם מאסר בפועל.

התנועה מבקשת בעתירה לחייב את ראש הממשלה המיועד נתניהו לפנות לשופט כדי שיקבע האם אכן יש לדרעי קלון.

לטענתה, המינוי המסתמן הוא “פגיעה חמורה בטוהר המידות, באמון הציבור בנבחרי הציבור ובעקרון הנאמנות השלטונית”.

בעתירה נכתב כי דרעי הוליך את בית המשפט שולל, בעת שהציג בפניו מצג שקרי לפיו בכוונתו לפרוש מהחיים הציבוריים, ומכאן שפסק הדי וגזר הדי בעניינו בטלים מאחר והושגו ברמייה.

עו”ד דר’ אליעד שרגא, יו”ר התנועה לאיכות השלטון: “אריה דרעי הוא עבריין מורשע, ששב לזירת הפשע ושוב פשע והורשע. זאת הייתה טעות לתת לדרעי לחזור לזירת הפשע בפעם הראשונה, אולם לתת לו לחזור בפעם השנייה זה כבר טירוף מוחלט ואיבוד עשתונות ערכי ומוסרי!

“אם דרעי ימונה לשר בפעם השלישית זאת כבר לא תהיה שאלה של אם ומתי יפשע בפעם השלישית, אלא אם תהיה לנו אז מערכת אכיפת חוק מתפקדת שתעצור אותו. בג”ץ חייב להתערב ולמנוע את החרפה הזאת, ולבטל את הסדר הטיעון המקל שנעשה עם אריה דרעי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות