גפני: ‘זה נגד ההלכה. למה גולדקנופף לא התקשר אלי לפני כן?!”

יורה גיצים בשותף מאגו"יי: "נהגנו בחברות. פתאום חותמים על הסכם בלי לעדכן תחילה" • "כדי לשנות החלטה שלא חברים בקבינט, צריך החלטת שתי מועצות גדולי התורה, ולא שמעתי שהיה דבר כזה" • ומה תעשו? "לא יודע, נתכנס ב'דגל' ונשאל את הרבנים, אבל זה לא יעבור לסדר היום"
שרי רוט
ל' כסלו התשפ"ג / 24.12.2022 21:23

העימות בין דגל התורה ואגודת ישראל מחריף:  ב’דגל’ זועמים על הסעיף שהוכנס להסכם בין יהדות התורה והליכוד לפיו שר השיכון המיועד יצחק גולדקנופף יכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

הערב (מוצאי שבת), בשיחה עם יו”ר ועדת הכספים, ח”כ משה גפני, הוא נשמע זועם מאד על חברו למפלגה (המאוחדת). “אני לא זוכר שהיה אי-פעם ב’יהדות התורה’, ב’אגודת ישראל’ או ב’דגל התורה’, חבר בקבינט המדיני בטחוני”, הוא פותח.

• למדו מש”ס. 

“לא יודע מאיפה הם למדו, העמדה של יהדות התורה היא לא לשאת באחריות על דברים שהממשלה עושה –  והם בניגוד להלכה. גם אם מצביעים נגד נושאים באחריות הקולקטיבית, אבל להיות חבר בקבינט המדיני בטחוני – שפה צריך לדעת את כל הפרטים ולהיות בסוד העניינים ולקבל החלטות אפילו על יציאה למלחמה – זה דברים שאינם מעוגנים בהלכה.

“אנחנו לא הפרענו אף פעם, אבל גם לא היינו שם. פתאום הולכים וחותמים על הסכם, לא אומרים לנו, לא מדברים איתנו לפני זה, וזה בניגוד למה שאנחנו נוהגים – כל דבר שאנחנו עושים, אנחנו מדברים עם ‘אגודת ישראל’. כך היה בנושא יו”ר הכנסת, אנחנו חשבנו שצריך להצביע על החלפת היו”ר, אגודת ישראל ניהלה משא ומתן והיא אמרה שלא להצביע בעד, אז דיברתי עם גולדקנופף וכל עוד לא אמר שהם מסכימים – לא חתמנו ולא אמרנו שאנחנו רוצים להחליף את היו”ר.

“נהגנו בחברות. פתאום כאן חותמים על הסכם בלי לעדכן תחילה”.

• הבנתי שהוא נסוג בו, שהוא מעוניין במשהו בתמורה, כך שיכול להיות שהוא רצה את זה כקלף כדי להשיג הישג אחר.

“זה לא משנה. אז הוא היה צריך לתאם איתי לפני כן”.

• יש תחושה בשטח שדגל ‘יצאה פראיירית’.

“אנחנו לא יצאנו פראיירים, אנחנו אנשים עקרוניים ולא חזות הכל זה לחתום על הסכם”.

•  אז מה בעצם הולכים לעשות? מה יהיו ההשלכות?

“לא יודע, נראה, נתכנס ב’דגל התורה’ ונשאל את הרבנים, אבל זה לא יעבור לסדר היום. אני לא מבין למה, בניגוד למה שאני נוהג כל הזמן, למה הוא לא התקשר אלי לפני כן?!”

• יכול להיות שעוזרו מוטי בבצ’יק, בשבתו בלשכת נתניהו, תוך כדי היחסים החבריים, הוא ביקש את זה, וגולדקנופף לא באמת עומד מאחורי זה?

“אין לי מושג, זה נגד העמדה של יהדות התורה מאז ומתמיד, אני לא יודע על החלטה לשנות את ההחלטה הזו. אני יודע שבעבר היה סיפור עם השר ליצמן, שזה היה כשאמרו שזה יפגע בסיעה, היה איזה תירוץ. מה התירוץ פה?

• התירוץ היה שבג”צ אז פסל אותו מלכהן כסגן שר במעמד שר, ולכן לא הייתה ברירה.

“אבל מה זה נוגע לקבינט? יש החלטה של ‘יהדות התורה’, מאז ומתמיד, וכדי לשנות את ההחלטה הזו צריך החלטה של שתי מועצות גדולי התורה, ולא שמעתי שהיה דבר כזה”.

מלשכת ח”כ יצחק גולדקנופף בחרו שלא להגיב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות