גולדקנופף נבהל מגפני ויוותר על חברות בקבינט? לשכתו: אין שינוי

על רקע המשבר בין 'דגל' לאגו"י שתוקע מקלות גם בגלגלי ההסכמים עם נתניהו: גורמים באגודת ישראל טענו כי השר המיועד "לא ינצל את זכותו" בקבינט המדיני-ביטחוני - עליה הוסכם בהסכם הקואליציוני • לשכת גולדקנוף הכחישה: "ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו מדברים בעד עצמם"
אריה ריבקינד
כ"ט כסלו התשפ"ג / 23.12.2022 11:33

האם יו”ר יהדות התורה, ח”כ  יצחק גולדקנופף, לא יממש את חברותו בקבינט המדיני-ביטחוני?

במסגרת ההסכם הקואליציוני שחתמה אגודת ישראל עם הליכוד, הוענקה לשר המיועד חברות בקבינט היוקרתי – בו לא ישב עד כה מעולם ח”כ מטעם יהדות התורה.

אלא שהבוקר (שישי) נפוצו ידיעות בכלי התקשורת, מפי גורמים באגודת ישראל, כי השר המיועד צפוי לוותר על התפקיד, ובכך לפייס את דגל התורה, המתנגדת למהלך.

אתמול שיגר יו”ר ‘דגל’, ח”כ משה גפני, מכתב לראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בו דרש לפתוח את ההסכם הקואלציוני מחדש. “התפלאנו לשמוע שנחתם הסכם קואליציוני על ידי אגודת ישראל, וכל זה למרות שנושאים עקרוניים שהיו בינינו טרם לובנו ולא הגענו להסכמות עליהם!”, נכתב במכתב לנתניהו שעליו חתומים חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס.

“מלבד זאת ‘גילינו’ נספחים שצורפו להסכם החתום ובהם דברים שהתנגדנו אליהם במהלך המו”מ ואף תפקידים וחברויות בגופים שנמנעו מהם עד היום מאז ומתמיד כהוראת רבותינו”.

בכך הביעה ‘דגל’ את עמדתה, כי לא מקובל עליה ששר  השיכון המיועד יצחק גולדקנופף יהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

הבוקר גם התפרסם בעיתון ‘יתד נאמן‘, ביטאון דגל התורה, מאמר מערכת חריף, המחדד את העמדה האידאולוגית של ‘דגל’, כפי הוראת גדולי ישראל, שלא להשתתף בממשלה ולא לקחת אחריות על מעשיה – לא בתפקידי שרים ולא בקבינט המדיני ביטחוני. 

“דעת תורה מקפת את כל תחומי החיים, וגם בשאלות של התנהלות במגרש החיים הפוליטיים, למרנן ורבנן עיני העדה  יש תשובה להשיבנו מהי דעת תורה והם הורונו שלא ליטול תפקידי שרים!”.

במאמר נאמר עוד: “רבותינו אינם מתירים לנציגנו להיכנס כחברים לקבינט מדיני-ביטחוני שעל חבריו לקבל בהצבעתם ובו פיהם החלטה גורלית שרק אורים ותומים יכולים לקבל”.

בעקבות הפרסומים נמסר מלשכת גולדקנופף: ”ההסכמים הקואליציוניים שנחתמו מדברים בעד עצמם, ככל ויהיה שינוי נעדכן על כך”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    האמת פשוטה
    25/12/2022 05:33
    נער עברי
  1. בוא נאמר את האמת: הליטאים מקנאים בחסיד שייכנס לקבינט ולא הם. זה כל הסיפור. מצד שני, יש אמת בכך שאדם שלא שירת בקרבי ולא שלח את ילדיו לשם – לא יהיה בקבינט הבטחוני כי הבנתו בענייני ביטחון היא אפסית.

  2. אותנו מעניין רק כסף בקבינט מדובר על חיי אדם זה שייך רק לחילונים
    25/12/2022 10:27
    גפני
  3. זה פשוט נורה חברות בממשלה כן
    קבינט לא