רק קנס: הרב דוכמן סייע לשחרור ישראלי שהעליב שוטר באבו דאבי

בית משפט באבו דאבי גזר על נחמן גבאי - שנחשד בהעלבת שוטרים בשדה התעופה - קנס כספי וגירוש מהמדינה, במקום מאסר • השחרור התעכב עד שמשפחתו גייסה את הכסף • עו"ד מרדכי ציבין: "מודה למערכת אכיפת החוק באבו דאבי על הרמה הגבוהה של זכויות אדם"
חרדים 10
כ"ט כסלו התשפ"ג / 22.12.2022 22:16

בית משפט באבו דאבי גזר קנס כספי בגובה של כ-58 אלף שקלים על נחמן גבאי, צעיר ישראלי מבית של חסידי ברסלב, שנחשד בהעלבת שוטרים בשדה תעופה. זאת, לאחר שבית המשפט ויתר על מאסרו – ובמקומו הורה על גירושו מהמדינה,  עשרה ימים לאחר שהחלה הסתבכותו.

לפי דיווח של יואב איתיאל באתר ‘וואלה’, גזר הדין ניתן בראשית השבוע אולם השחרור התעכב עד שמשפחתו של גבאי גייסה את הכסף. עקב ההסתבכות, תוכניתו לטייל בהודו נקטעה, והוא ישוב לישראל.

את מאמצי השחרור של גבאי ליוו שליח חב”ד והרב של האמירויות הרב לוי דוכמן, קונסול ישראל דני גדות, איש העסקים היהודי-אמריקני ברוס גורפיין המתגורר בדובאי, ועורך הדין מרדכי ציבין – הידוע כבעל קשרים מסועפים ברחבי העולם, מהם מסתוריים, המתמחה בייצוג ישראלים בחו”ל ובעניינים בינ”ל בתחום הפלילי, כמו גם בייצוג ערבים המתגוררים במדינות אויב.

ציבין, שהיה מעורב בהליכים מסוימים הקשורים לשחרור של גבאי, אמר לוואלה: “אני מודה למערכת אכיפת החוק באבו דאבי על הרמה הגבוהה של זכויות אדם, על היחס הטוב, ההתחשבות וההבנה כי נחמן היה מעורב בטעות במעשה פעוט חסר חשיבות”.

עו”ד מרדכי ציבין. צילום: באדיבות

גבאי, תושב ירושלים, נעצר בשדה התעופה של אבו דאבי ביום שני בשבוע שעבר, לאחר שהמתין שם כ-8 שעות לטיסת ‘קונקשן’ להודו. בעוד הוא מחכה מחוץ לטרמינל, שוטרים בניידת משטרה שעצרו לידו ביקשו שיזדהה וביקשו לערוך עליו חיפוש בתחנת המשטרה בשדה.

בשל פוסט טראומה ממנה הוא סובל, גבאי התרגש מאד, הזיע ודיבר בבוטות לשוטרים. בחיפוש עליו לא נמצא דבר, אך בשל העלבת השוטרים הוא נעצר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בטחון
    25/12/2022 02:05
    מה איתי
  1. בן גביר הבנת? כל פרחח ערבי שמתחצף לשוטר תקנוס אותו ב 58 אלף שקל ותעיף אותו מפה לאזעזל