נתניהו התחייב לסמוטריץ’: החלת ריבונות ביו”ש. לבן גביר: עונש מוות למחבלים

אריה ריבקינד
|
כ"ח כסלו התשפ"ג / 22.12.2022 21:40
בין איתמר בן גביר למפלגת הליכוד סוכם: חוק עונש מוות למחבלים יועבר עד העברת תקציב 2023 • נתניהו התחייב בפני יו”ר מפלגת הציונות הדתית כי הממשלה תגבש מדיניות להחלת הריבונות ביו”ש

ההישגים של הימין: במהלך המשא ומתן הקואליציוני הצליח יו”ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ’ להשיג מנתניהו הבטחה כי תקודם החלת הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון.

נוסח הסעיף העוסק בכך בהסכם הקואליציוני מעורפל יחסית: “לעם ישראל יש זכות טבעית על ארץ ישראל. לאור האמונה בזכות האמורה ראש הממשלה יוביל לגיבוש וקידום מדיניות במסגרתה תוחל הריבונות ביו”ש, תוך בחירת העיתוי ובשקלול כלל האינטרסים הלאומיים והבינלאומיים של מדינת ישראל”.

נתניהו לא מתחייב ללוח זמנים להחלת הריבונות אך מתחייב בפועל להתחיל בקידום המהלך.

בפעם האחרונה שנתניהו התחייב על החלת ריבונות ישראלית ביו”ש, הדבר לא יצא לפועל.

במפלגת עוצמה יהודית של בן גביר מתגאים בכך שהצליחו להכניס להסכם הקואליציוני עם הליכוד את חוק עונש מוות למחבלים. על פי הסיכום עם הליכוד, החוק יעבור בכנסת טרם העברת תקציב המדינה לשנת 2023.

בהסכם נכתב כי בשל התעצמות מעשי טרור המכוונים לפגוע במדינת ישראל כמדינת העם היהודי, ועל מנת להכריע תודעתית את המפגעים, סיעות הקאולציה יחוקקו טרם העברת התקציב לשנת 2023 חוק עונש מוות למחבלים.

חוק עונש מוות למחבלים קיים כיום בדין הצבאי וכדי ליישם אותו דורש רוב של פה אחד. בן גביר דרש גם לתקן את החוק הצבאי ולאפשר עונש מוות למחבלים ברוב רגיל.

במערכת הביטחון מתנגדים שנים לחוק הזה, בשל החשש מהתגברות הטרור וחטיפות חיילים.