דרעי הציג ההסכם וחגג עם ח”כי ש”ס: “הבאנו הישגים עצומים”

יו"ר ש"ס אריה דרעי הציג בפני חברי הסיעה בישיבה מיוחדת שכינס את ההסכם הקואליציוני של ש"ס: "פעלנו באחריות והבאנו הישגים עצומים בכל התחומים"
יוני גרין
כ"ח כסלו התשפ"ג / 22.12.2022 17:18

בישיבת סיעה מיוחדת שכינס היום (חמישי) יו”ר ש”ס ח”כ אריה דרעי, הוא הציג בפני חברי הכנסת את ההסכם הקואליציוני מול הליכוד.

במהלך הישיבה עברו חברי הסיעה על כל סעיפי ההסכם והנספחים, והתרשמו מההישגים הרבים שש”ס השיגה בכלל התחומים – כמו הרווחה, יוקר המחיה, הבריאות, המאבק בעוני, זכויות הפריפריה, שמירת הזהות היהודית והשבת הציבורית, קדושת הכותל, מערך הגיור, מעמד הרבנות הראשית, שירותי הדת, עצמאות החינוך החרדי והשוואת התנאים, מעמד לומדי התורה ובני הישיבות, ביטול הרפורמות הפוגעניות ועוד.

בישיבה הובע סיפוק שנייר העמדה בנושא דת ומדינה שהוכן ונוסח על ידי צוות ש”ס בתחילת המו”מ, היווה את הבסיס להסכם הקואליציוני שנחתם עם כלל המפלגות החרדיות והדתיות ועיגן את זכויות הציבור הדתי והחרדי בתחומים רבים.

כמו כן הוצגו התפקידים שהשיגה ש”ס בממשלה ובכנסת, המעניקים לה כלים רבי עוצמה לפעול למען מדינה יהודית וחברתית.

דרעי: “זכינו בסיעתא דשמיא לניצחון גדול בבחירות. עברנו שבועות לא פשוטים במו”מ הקואליציוני אבל ניהלנו אותו באחריות רבה, ללא הדלפות או אמירות מיותרות. אני מודה לאריאל אטיאס, לח”כ חיים ביטון ולכל הצוות שעסק וסייע במו”מ הקואליציוני. בעזרת ה’ נקים בקרוב את הממשלה החדשה ונפעל למען כלל ישראל”.

ש”ס תקבל שבעה תיקים ל-11 חברי הכנסת, כאשר היו”ר דרעי יקבל את התואר משנה לראש הממשלה ויכהן ברוטציה לשנתיים כשר הפנים והבריאות.

בנוסף, ח”כ מטעם ש”ס יכהן בתפקיד שר במשרד לשירותי דת ושר נוסף יכהן במשרד הרווחה והביטחון החברתי. שני שרים נוספים מטעם ש”ס יכהנו כשר במשרד החינוך וכשר במשרד הפנים.

בנוסף תקבל הסיעה סגני שרים וראשי ועדות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות