קרב השליטה בציבור החרדי: האם ‘דגל’ תחסל המונופול של אגו”י?

בתוך 30 יום מהקמת הממשלה יבוטלו רפורמות הסלולר הכשר של יועז הנדל - אבל בין אגו"י ל'דגל' מתנהלת מלחמה: איזה חוק יחוקק במקומם? • בינתיים הוסכם: נתניהו יביא נוסח מוסכם • הפרשן יעקב ריבלין: "בדגל הבינו שללא ביטול המונופול של ועדת הרבנים, השליטה בפועל תהיה של גור"
אריה ריבקינד
כ"ח כסלו התשפ"ג / 22.12.2022 14:45

מההסכם הסופי שסוכם בין יהדות התורה למפלגת הליכוד עולה, כי בתוך 30 יום מיום הקמת הממשלה יבוטלו רפורמות הסלולר הכשר של השר יועז הנדל – והחזרת המצב שהיה עד כה, המאפשר לוועדת הרבנים לעיניי תקשורת לחסום מספרים ככל העולה על רוחה.

אלא שעל החוק שייחוקק במקום רפורמת הטלפון הכשר, ניטשת מחלוקת בין דגל התורה לאגודת ישראל: בעוד שאגו”י מבקשת לשמר את השליטה של ועדת הרבנים שלה, ב’דגל’ דורשים חוק שיוביל להקמת ועדות רבנים נוספות – כדי לחסל את המונופול של אגו”י.

בעקבות המחלוקת נכתב בהסכם: “כיוון שמפלגת דגל התורה מתנגדת לנוסח זה, ראש הממשלה יביא בהסכמת כל סיעות הקואליציה נוסח מוסכם בתוך 30 יום מיום הקמת הממשלה”.

וכך נכתב בהסכם הקואליציוני:

“יבוטלו החלטות משרד התקשורת הנוגעות לקווים הכשרים שקודמו על ידי שר התקשורת בממשלה ה-36 תוך 30 יום מיום הקמת הממשלה. הממשלה תחיל רציפות על הצעת חוק התקשורת (בזק ושירותים) (תיקון מס’ 76) בתיאום עם כל סיעות הקואליציה.

“עמדת מפלגת אגודת ישראל היא, שהממשלה תחיל רציפות על הצעת חוק התקשורת (בזק ושידורים) (תיקון מס’ 76) (הגבלות מוסכמות על שירות תקשורת וציוד תקשורת) התשפ”ב-2022, והחוק יקודם ויאושר בהתאם לאמור בהצעת החוק הרצופה בזה, וזאת לא יאוחר מיום 23.1.30.

“כמו כן תבוטל החלטת משרד התקשורת בעניין “הסרת חסמים תחרותיים בשירות קו כשר” מיום 22.5.1 ותיקוני הרישיון שנעשו בהתאם. כמו כן תבוטל החלטת משרד התקשורת בעניין “הוראות לאיסור חסימת אפשרות החיוג למספרים מסויימים” מיום 21.7.25 ותיקוני הרישיון שנעשו בהתאם. כמו כן תבוטל החלטת משרד התקשורת בעניין “סגירת רשתות רט”ן הפועלות בטכנולוגיות ישנות” מיום 2021.6.27 ותיקוני הרישיון שנעשו בהתאם. כל האמור יבוצע לא יאוחר מחודש ממועד חתימת הסכם זה.

“כיוון שמפלגת דגל התורה מתנגדת לנוסח זה, ראש הממשלה יביא בהסכמת כל סיעות הקואליציה נוסח מוסכם בתוך 30 יום מיום הקמת הממשלה.

“מפלגת דגל התורה מסכימה לנוסח זה שהוצע על ידי ראש הממשלה”.

הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין הגיב: “המאבק בין דגל לאגו”י בסוגית הכשרות בטלפונים הוא לא עימות טריווויאלי האם תקום עוד ועדה או לא אלא על השליטה בציבור החרדי.

“בדגל הבינו שללא ביטול המונופול של ועדת הרבנים אז גם אם היחס שלהם מול אגו”י יהיה שש-שלוש, השליטה בפועל תהיה של הסיעה המרכזית. לכן הם לא חתמו אמש על ההסכם. ובצדק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות