הסכם דרמטי: ‘סעיף הנכד’ בחוק השבות יתוקן עד העברת תקציב

הליכוד, הציונות הדתית ויהדות התורה סיכמו על המועד בו יתוקן 'סעיף הנכד' בחוק השבות • הניסוח של החוק ייקבע בתוך 60 יום ממועד השבעת הממשלה • ח"כ מתן כהנא מהמחנה הממלכתי תומך בשינוי: "כל מי שזהותה היהודית של ישראל יקרה לו – לא יכול להמשיך עם המצב הזה"
אריה ריבקינד
כ"ח כסלו התשפ"ג / 22.12.2022 12:25

ניסוח חדש לחוק השבות: הציונות הדתית, יהדות התורה והליכוד הגיעו לסיכום בהסכמים הקואליציוניים, שאפשרו לבנימין נתניהו להכריז באזוני הנשיא ”עלה בידי להרכיב ממשלה” – כי עד ה-31 במרץ יתוקן ‘סעיף הנכד.

לפי הסיכום, נוסח הצעת החוק ייקבע בתוך 60 יום ממועד השבעת הממשלה, על ידי ועדה שבה יהיו חברים כל נציגי סיעות הקואליציה.

סעיף 53 להסכם הקואליציוני שנחתם עם “יהדות התורה” קובע: “לאור הצורך להגשים את תכליות חוק השבות ולהביא לעליית יהודים לארץ, לאור התפלגות ומאפייני העליה בשנים האחרונות, לאור הקשיים והפרצות שיוצר ‘סעיף הנכד’ בחוק השבות והצורך למנוע התבוללות בישראל ולמנוע שימוש לרעה בזכויות שהמדינה נותנת לעולים על ידי עולים שחוזרים למדינת מוצאם זמן קצר לאחר עלייתם לישראל, יבוצעו עד להעברת תקציב המדינה לשנת 2023 תיקוני החקיקה הנדרשים לתמיכה במדיניות העליה הראויה. נוסחם של תיקוני החקיקה יסוכם בתוך 60 יום בוועדה שתוקם בהשתתפות נציגי כלל מפלגות הקואליציה”.

סעיף דומה נמצא גם בהסכם בין הליכוד לציונות הדתית.

כיום ‘סעיף הנכד’ בחוק השבות מאפשר לעלות ארצה מאות אלפי גויים שאין להם שום קשר ליהדות – רק משום שהם נכדים של יהודים.

השר לשעבר, ח”כ מתן כהנא, התייחס בראיון לתכנית ‘פגוש את העיתונות’,  לניסיונות לשנות את ‘סעיף הנכד’ – ואמר: “אני תומך בשינוי סעיף הנכד בחוק השבות, גיור אורתודוקסי בלבד”.

הח”כ אמר: “המצב שבו 75 אחוז מהעולים לישראל הם לא יהודים זה פגיעה קשה בזהותה של ישראל. צריך לשנות את חוק השבות. השינוי בסעיף לא ימוטט את הקשר עם ארה”ב. כל מי שזהותה היהודית של ישראל יקרה לו – לא יכול להמשיך עם המצב הזה. גיור צריך להיות רק על פי ההלכה האורתודוכסית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לבטל לחלוטין טץ החןק
    29/12/2022 13:36
    אלון
  1. הוא מיצה את עצמו