לקראת נאום אובמה: נתניהו מכנס ישיבה בטחונית בנוגע לדעאש

הלילה ישא אובמה נאום בו יכריז על מדיניות ארצות הברית כלפי ארגון המדינה האיסלאמית - דעאש • בישיבה השתתפו השרים ליבני ואהרונוביץ שהכריז בימים האחרונים על 'הזדהות מסויימת בישראל עם דעאש'
אליעזר היון
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 19:48

 קצת לפני שאובמה מכריז על גיבוש קואליציה נגד דעאש כינס הערב (רביעי) ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון מיוחד בנושא האיום של ארגון “המדינה האיסלאמית” (דאעש).

בדיון השתתפו חלק השרים ציפי לבני ויצחק אהרונוביץ’, היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, ונציג השב”כ.

בימים האחרונים הזהיר השר לבטחון פנים כי קיימת הזדהות מסוימת בישראל עם דאעש. בעקבות זאת עולים בישיבה דיונים בצעדים העשויים לסכל אפשרות של הקמת תאי דאעש בישראל, פעולות הזדהות עם הארגון או אף סיוע לו.

עם פרסום סרטון הרצח של העיתונאי האמריקני-ישראלי סטיבן סוטולף בשבוע שעבר אמר נתניהו כי הוצאתו להורג נעשתה “כי הוא היווה עבור המחבלים המרצחים הללו סמל של המערב – אותה תרבות שהאיסלאם הקיצוני מבקש להכחיד”. ראש הממשלה הוסיף: “רבים בעולם מבינים היום טוב מבעבר שהאיומים על ישראל הם אותם איומים עליהם, ומי שלא יעצור איומים אלה באיבם ימצא אותם בסופו של דבר אצלו בתוך הבית”.

בנאומו הערב צפוי אובמה להתייחס לארגון הסוני שהצליח להשתלט על חלקים נרחבים מעיראק וסוריה. אובמה לא יכריז על פלישה קרקעית לעיראק אך הוא יפרט כפי הנראה כיצד ניתן לחמש את ארגוני המורדים בסוריה הנאבקים בדעאש.

שר החוץ האמריקני קרי אמר:  “כשהעולם ישמע את מה שיש לנשיא אובמה להגיד הערב, הוא ייצא עם תובנות ספציפיות לגבי מה תהיה האסטרטגיה מול ארגון דאעש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות