ניצחון למשפחות השכולות: גופת המחבל נצאר אבו חמיד לא תוחזר לקבורה

גופת המחבל אבו חמיד, ממייסדי חללי אל-אקצא שמת מסרטן בכלא, לא תוחזר לפלסטינים • שר הביטחון דחה את הטענות השקריות של הפלסטינים המייחסות לישראל מעורבות במותו של המחבל • פרקליט המשפחות השכולות: "למנוע את הלוויות הראוותניות ומלבות הטרור"
חיים טוויל
כ"ז כסלו התשפ"ג / 21.12.2022 11:06

לאחר הערכת מצב ובהמלצת גורמי הביטחון, החליט שר הביטחון בני גנץ להחזיק בגופתו של המחבל נאצר אבו חמיד – בהתאם להחלטת הקבינט בנושא החזקת גופות למטרת השבת השבויים והנעדרים.

שר הביטחון דחה את הטענות השקריות של הפלסטינים המייחסות לישראל מעורבות במותו של המחבל, שהיה כלוא בישראל.

המחבל נאסר אבו חמיד מת אתמול בבית החולים שמיר-אסף הרופא לאחר שחלה במחלה סופנית. אבו חמיד הוא אחד ממייסדי גדודי אל-אקצה, ובתקופה האחרונה התקיים קמפיין פלסטיני בדרישה לשחרר אותו בשל מחלתו.

בדצמבר 2002 נגזרו על אבו חמיד, שהוגדר אז “יד ימינו של ברגותי” ואחראי לרצח שבעה ישראלים לפחות, שבעה מאסרי עולם מצטברים ו-50 שנות מאסר נוספות בגין פעולות טרור.

שלשום אישרה ישראל באופן חריג לאמו של נאג’י לבקר אותו בבית החולים בישראל, כשדווח שהוא נושם את נשימותיו האחרונות.

ברשות האסירים הפלסטינית האשימו את ישראל במותו של אבו חמיד ואמרו: “האסיר נאצר אבו חמיד מת בבית החולים אסף הרופא בעקבות רשלנות רפואית מכוונת של רשויות הכיבוש וכתוצאה ממדיניות ההרג המכוונת של הנהלת שב”ס כלפי אסירים חולים”.

בשירות בתי הסוהר אמרו כי המחבל טופל באופן הדוק ושוטף על ידי גורמי הרפואה של שב”ס וגורמים חיצוניים. “האסיר, יליד 1971, רווק, תושב יהודה ושומרון, שפוט למאסר עולם בגין רצח פעולות איבה, עבירות ביטחון ציוד וניסיון לרצח. זהו מאסרו הרביעי. הודעה נמסרה למשפחתו. כבכל מקרה מסוג זה, האירוע ייבדק”.

אבו חמיד הורשע ברציחתם של בנימין וטליה כהנא בדצמבר 2000 סמוך ליישוב עופרה; אליהו כהן בדצמבר 2001 סמוך לגבעת זאב; גדי רג’ואן בפברואר 2002 באזור התעשייה עטרות; ויוסף הבי, אלי דהן והשוטר סלים ברכאת, במסעדת סי-פוד מרקט בתל-אביב במרץ 2002.

המחבל גם הורשע ב-12 עבירות של ניסיון לרצח ועבירות נוספות.

עו”ד אופיר שטיינר המייצג את משפחות כהנא ורג’ואן בירך על החלטת שר הביטחון להחזיק בגופתו של המחבל: “זוהי החלטה ראויה, שראוי שתהפוך לנוהל קבוע ואף לחוק.

“נזכיר, כי מספר פעמים בעבר כבר ניסתה הכנסת לקבוע בחוק שגופת מחבל לא תושב כל עוד יהודים מוחזקים בשבי ארגוני הטרור. ראוי שהממשלה הנכנסת תסיים את הליך חקיקת החוק. יש בכך כדי למנוע את הלוויות הראוותניות ומלבות הטרור, ולחזק את ההרתעה”.

אתמול  עתר עו”ד שטיינר בשמה של משפחת כהנא לבג”ץ בדרישה כי ימנע משר הביטחון להעביר את גופתו של אבו חמיד לקבורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות