בן גביר: ‘אתם אנשים חשוכים’ • מיקי לוי: ‘בושה. מדים לא לבשת’

התיקון ל'חוק פקודת המשטרה' עולה לקריאה ראשונה במליאת הכנסת • בן גביר נאם ותקף את האופוזיציה: "התיקון שאנחנו מביאים הוא ברכה לדמוקרטיה, אבל אתכם זה לא מעניין. אתם אנשים חשוכים שלא מסוגלים לקבל דעות שונות" • מיקי לוי צרח: "של נעליך מעל רגליך" • שידור חי
אריה ריבקינד
כ"ו כסלו התשפ"ג / 20.12.2022 11:12

מליאת הכנסת התכנסה הבוקר (שלישי) לדיון והצבעה על ‘חוק בן גביר’ שהציע השר המיועד לביטחון הלאומי.

בפתח הדיון, נאם ח”כ איתמר בן גביר ויצא למתקפה נגד מי שמבקרים את השינוי שהוא מציע בחוק.

בן גביר התייחס תחילה למליאה הריקה מחברי הכנסת – ותקף: “מוכרח להודות שציפיתי שתהיה יותר התעניינות, אבל הנה אין אופוזיציה, הם לא נמצאים כאן. זה מפתיע אותי, כי בוועדה היו דיונים כל כך ערים ואמרו שיבואו להתנגד להצעה – והנה אין אופוזיציה”.

אחר כך אמר: “מדובר בהצעה היסטורית, שבאה אחרי שהתיקון הגדול והמהותי של הפקודה היה ב-1970. ריבונו של עולם אנחנו ב-2022 דברים השתנו, המדינה התקדמה, ויש דבר אחד שנשאר אותו דבר – הפקודה המיושנת הזו. ההצעה שלנו באה להציב את ישראל לצד מדינות דמוקרטיות רבות שבכולן השר הממונה על המשטרה קובע את המדיניות, מתווה את דעתו ומקבל את הסמכות.

“כיום השר לביטחון לאומי נושא באחריות אבל לא מחזיק בסמכות. התיקון לחוק המשטרה הוא ברכה לדמוקרטיה. קחו למשל את רוני אלשייך, שהיה מפכ”ל כושל. הוא עובר מאולפן לאולפן. לפני חצי שנה הוא אמר על התפקיד של השר לביטחון פנים שהוא תפקיד די מתסכל ללא סמכויות. פתאום כשזה בן-גביר, הוא אומר שלא צריך לשנות את הפקודה?”

ח”כ מירב בן-ארי צעקה לעבר בן גביר: “מה הלחץ?”.

השר המיועד הגיב לה: “אומרת חברת הכנסת בן ארי ‘מה הלחץ?’ זה שאלה של מישהו שנחת מהמאדים. הלחץ שבן אדם יוצא לבן אדם בבוקר פוחד לצאת לעבודה בכביש, אופוזיציה מנותקת, בואו לבאר שבע, בואו לתל אביב, בואו לצפון ובואו לדרום ותגידו מה הלחץ שלשר יהיו סמכויות”.

הוא תקף את חברי האופוזיציה החדשה: “התיקון שאנחנו מביאים הוא ברכה לדמוקרטיה, אבל אתכם זה לא מעניין, כי אתם אנשים חשוכים שלא מסוגלים לקבל דעות שונות. אתם אנשים שלא מתכתבים עם שיטת המשטר הדמוקרטי כי הדמוקרטיה היא מכם והלאה.

“הייתי בהלם כשהיועצת המשפטית התנגדה לזה שנכתוב כשהמפכ”ל כפוף לממשלה. למי הוא כפוף? רק במדינות משטרה המפכ”ל עומד בראשות עצמו”.

הוא הוסיף ותקף: “אתם יודעים היטב שאנחנו באים להביא מדיניות אחרת, הרי אם זה לא היה איתמר בן גביר וזה היה עמר בר-לב הייתם מוחאים לו כפיים. אבל אתם לא רוצים באמת דמוקרטיה”.

ברקע נשמעו צעקות של חברי האופוזיציה העתידית.

ח”כ מיקי לוי מיש עתיד תקף את בן גביר: “של נעליך מעל רגליך. עוד 20 שנה לא תעשה את מה שהם עשו. הם תרמו למדינת ישראל בצורה שאתה בחיים לא תתרום. אתה חבר כנסת עם שבע הרשעות, אחת מהן בתמיכה בטרור. ואתה הולך להיות שר שיהיה אחראי על עבירות מהסוג הזה. בושה. אפילו מדים לא לבשת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיקי לוי בושה הכי גדולה שקמה במדינה
    20/12/2022 11:19
    ניר
  1. של נעלך?
    למה מי אתה חושב שאתה?
    לובשי המדים לא מורמים משאר העם.
    ואני רוחש להם המון כבוד.
    אבל בוא לא נשכח כמה המון מהם מושחתים.
    את רוני אלשיך מארגן המהומות בבלפור ואותך מיקי לוי הייתי שם בבית הסוהר יחדיו.
    של נעלך עלאק
    תמשיכו לאכול את הלב שלכם אבל העם אמר את דברו

  2. בן גביר
    20/12/2022 18:53
    טובי
  3. בן צודק בחוק שמציע.

  4. מדים
    20/12/2022 21:25
    שימי
  5. המדים שלבשת ח”כ מיקי לוי,התביישו בך.רוב השמאלנים לובשי המדים לשעבר,נשענו על מפלגות שקוראות לחיילינו רוצחים וקוראים להשמדת העם היהודי. תתביישו!!!