שרים בימין על פרס: “לא הפנים שהוא כבר לא נשיא”

אם מישהו חשב ששמעון פרס עזב את בית הנשיא לטובת כתיבת ספר זכרונות הרי שהוא טעה • רק בשבוע שעבר קיים פרס פגישה מדינית עם האפיפיור וגם מערך הדוברות שלו פעיל כתמיד
אליעזר היון
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 18:21

זה היה כמעט צפוי: גורמים במפלגות הימין מותחים ביקורת על נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס שלדבריהם עדיין לא הפנים את העובדה שהוא ‘כבר לא הנשיא’.

חודשיים עברו מאז עזב פרס את תפקידו והוא לא נח לרגע. הוא טס ונפגש עם מנהיגים ברחבי העולם כמו עם האפיפיור בשבוע שעבר, נואם בכנסים, וגם מערך הדוברות שלו פעיל כבימים עברו.

שרים וחברי כנסת מן הימים אמרו היום [ד] לאתר וואלה כי הפעלתנות המדינית של פרס פוגעת בנשיא הנוכחי ריבלין ומאפילה עליו: “זכותו של נשיא לשעבר לקדם רעיונות, אך הקמפיין של פרס מגמד את מעמד הנשיא הנבחר. ישנם דברים השמורים לנשיא מכהן, ונראה ששמעון פרס מתעלם מכך, הוא לא הפנים שהוא כבר לא הנשיא”.

כפי שפורסם בעבר חלק ניכר מעובדי בית הנשיא לשעבר נקלטו במפלגת ‘יש עתיד’. איילת פריש, ששימשה דוברת בית הנשיא, היא כיום יועצת התקשורת הבכירה של יש עתיד. עפרי אליהו ויאיר זיוון, נקלטו גם כן כדוברים בשורות יש עתיד. עידו שריר, ששימש מנכ”ל בית הנשיא, מונה לאחרונה למנכ”ל משרד המדע והטכנולוגיה, תיק שמחזיקה המפלגה. כמו כן, יועצו המדיני הוותיק של פרס, אבי גיל, החל לייעץ גם לשר האוצר לפיד, כפי שפורסם לאחרונה ב”גלובס”.

האם מתרקם ציר חשאי בין ‘יש עתיד’ לפוליטיקאי לשעבר שלא יודע שבעה? גורמים בצד הימני של המפה הפוליטית משוכנעים שהתשובה לכך חיובית.

מלשכתו של פרס נמסר בתגובה: “שמעון פרס שירת את מדינת ישראל כ-70 שנה בכל התפקידים הבכירים ובראשם ראש ממשלה, נשיא מדינה, שר ביטחון, וכיהן כשר כמעט בכל משרדי הממשלה. כחתן פרס נובל לשלום וכמדינאי בעל שם ומעמד בינלאומי, הוא ממשיך לפעול בכל הזירות – מדינית, כלכלית חברתית ולשרת ולסייע למדינת ישראל גם ממרום 91 שנותיו.

עם סיום תפקידו האחרון כנשיא המדינה אמר פרס כי הייתה לו זכות גדולה במשך 70 שנים לשרת את הציבור וגם עם סיום תפקידו אין בכוונתו ‘ללכת לטייל בים’, כדבריו, אלא ימשיך לשרת את מדינת ישראל ולענות בחיוב לבקשות עזרה וסיוע בזירה המדינית, הכלכלית, במשיכת השקעות זרות למדינת ישראל, בפתיחת דלתות עבור חברות ישראליות בשווקים הבינלאומיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות