“התנהלות דיקטטורית”: יו”ר לשכת עוה”ד הדיח את המשנה וזו הסיבה

עו"ד יצחק נטוביץ' יצא נגד דבריו של עו"ד חימי - שכתב לו: "ניכר כי הבסיס לפעולותיך הינו פוליטי בעיקרו" • עו״ד נטוביץ הגיב להדחה: ״אסור לראש הלשכה לקרוא לצאת לרחובות, התנהגותך קטנונית ונקמנית" • ח"כ שמחה רוטמן: "חימי נוקט בשיטות דיקטטוריות ופחדניות"
אריה ריבקינד
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 16:12

סערה פוליטית בלשכת עורכי הדין: היו”ר אבי חימי הדיח את המשנה שלו יצחק נטוביץ’, זאת לאחר שהאחרון ביקר אותו בגין התבטאותו נגד הממשלה החדשה.

אתמול שיגר ראש לשכת עורכי הדין, עו”ד אבי חימי, מכתב לעו”ד יצחק נטוביץ, אשר בו  הודיע לו כי הוא מפסיק את כהונתו כמשנה לראש הלשכה. מכתבו של חימי בא כתגובה למכתבו של עו”ד נטוביץ ושני משנים נוספים ליו״ר הלשכה, בו הם חולקים על התבטאויותיו של חימי כלפי הממשלה החדשה – וטוענים כי חברים רבים בלשכה חושבים אחרת מראש הלשכה.

עוד טענו במכתב כי ההתבטאויות הבוטות של חימי כנגד הממשלה החדשה עלולות לפגוע בלשכה וביקשו ממנו להפסיק את ההשתלחויות בחברי הכנסת הנבחרים ובעמדותיהם.

עו”ד חימי כתב לנטוביץ’: “בשבועיים האחרונים חלה תפנית חדה בהתנהלותך, וניכר כי הבסיס לפעולותיך הינו פוליטי בעיקרו, העולה כדי פגיעה קשה במאבקו של הח”מ לשמירה על מעמדה של לשכת עורכי הדין, תוך חתירה תחת הלגיטימיות של מי שנתן את אמונו בך ומינה אותך לתפקידך. למרבה הצער, הנך פועל בין היתר בזירה התקשורתית, תוך השמעת מילים אישיות ופוליטיות משתלחות, הכוללות טענות חסרות שחר על מניעים פוליטיים, אכן, נשאלת השאלה מי הוא הפוליטי מבין שנינו, והתשובה לכך ברורה. אתה הוא זה שמנסה להכניס פוליטיקה נלוזה ללשכה, באופן שמעמיד אותה במבוכה”.

עו״ד נטוביץ הגיב להדחה: ״אסור לראש הלשכה לקרוא לצאת לרחובות, ואסור לו לכנות חבר כנסת שנבחר באופן דמוקרטי כאדם ש’זונח את כל הערכים האוניברסליים ומרדד את סל הערכים שלנו’. ראש הלשכה אינו רשאי לכנות את חברי הכנסת של הציונות הדתית כאנטי דמוקרטיים, גזענים וחשוכים, וכל זאת בשם הדמוקרטיה והשמירה על שלטון החוק.

“לעומת זאת, לא שמעתי את חימי מוחה כנגד חברי הכנסת הערבים שקוראים לפגוע בחיילי צה”ל – חשוכים או בוגדים.

“אין ספק וכך חושבים רבים מחברי הלשכה, שההתנהלות של ראש הלשכה היא פוליטית, הוא ‘תופס צד’ פוליטי במסווה של הגנה על שלטון החוק. ומנסה לסתום את פיותיהם של אלו שמעזים לחלוק עליו. ביטול מסיבת חנוכה ועיכוב הוצאת עלון המשפט העברי מבוצעת ללא סמכות מצד ראש הלשכה, המגלה התנהגות קטנונית ונקמנית״.

עו״ד נטוביץ הוסיף: “גם אנו, החושבים אחרת מראש הלשכה, לא רוצים לפגוע בשלטון החוק ובמערכת המשפט, אלא חושבים שיש צורך בתיקונים ואיזונים כפי שכתבנו במכתבנו. בשולי הדברים יצוין כי אדם ששלטון החוק בפיו, אינו יכול לפטר ללא אישור מועצת עורכי הדין את משניו או סגניו, או יו”ר וועדות אשר מונו על ידי המועצה. התנהלות זו הינה התנהלות דיקטטורית״.

ח”כ שמחה רוטמן אמר בתגובה להחלטת יו”ר לשכת עורכי הדין לפטר את עו”ד יצחק נטוביץ מתפקידו: “אבי חימי, שמדבר גבוהה גבוהה על דמוקרטיה וחופש הביטוי, נוקט בשיטות דיקטטוריות ופחדניות כלפי כל מי שמשמיע קול בניגוד לעמדתו ביחס למערכת המשפט והתיקונים הנחוצים בה.

“צעד זה הוא חלק ממסע הפחדה של מערכת המשפט ותומכי מפלגת בג”ץ וניסיון להלך אימים על כל מי שקורא לרפורמה. עו”ד נטוביץ ואיתו רבים מחברי הלשכה, משמיעים את הקול שמשקף את בחירת העם וכל ניסיון להשתיק קולות אלה הוא צעד פחדני ואנטי דמוקרטי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות