המחבל הודה: ביצע פיגוע נקמה על מות בן דודו ודרס חרדי בת”א • צפו

המחבל עלי חאמד, שב״ח מהכפר סילוואד ליד רמאללה, ביצע פיגוע נקמה על מות בן דודו בחילופי ירי עם כוחות צהל: דרס עם רכב גנוב את גלעד תנעמי, חרדי כבן 30 תושב אזור • הפצוע סיפר: הייתי עם ציצית ודיברתי עם חבר. הוא האיץ לתוך בית הכנסת, הוא לא צפר או משהו" • צפו בתיעוד
חיים טוויל
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 14:34

משטרת ישראל והשב”כ סיימו היום (שני) את חקירת פיגוע הדריסה ממניע לאומני בת”א, בו נפצע גלעד תנעמי, חרדי כבן 30 תושב אזור, באורח בינוני

לפני כ-10 ימים – ביום חמישי, 8.12.22 – התקבל דיווח במוקד המשטרה על תאונת דרכים בין רכב פרטי לרוכב אופנוע ברחוב אברבנל בת”א. רוכב האופנוע נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי.

מחקירה ראשונית של הכוחות בשטח התברר כי רכב פרטי הנהוג על ידיהמחבל עלי חאמד, בן 31, שוהה בלתי חוקי מהכפר סילוואד שבנפת רמאללה, פגע ברוכב קטנוע שעמד בצד הכביש.

עוד עלה בחקירה, כי החשוד נכנס לישראל באופן בלתי חוקי, תוך שהוא נוהג ברכב ישראלי, שהושבת והועבר ליו”ש, הנושא לוחיות זיהוי לא תואמות (“משטובה”) וכי אין ברשותו כלל רישיון נהיגה.

המחבל נעצר לחקירה בחשד למעורבות בתאונת הדרכים ושהייה בלתי חוקית בישראל.

במהלך החקירה התחזקה בשב”כ ההערכה כי המניע לתאונה הינו לאומני והחקירה הועברה לטיפול משותף של היחידה לחקירת פשעים והשב”כ.

בחקירתו הודה המחבל כי גמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע כנקמה על מותו של בן דודו, שנהרג במהלך חילופי ירי עם כוחות הביטחון בשטחי הרשות הפלסטינית יום קודם לאירוע הדריסה – בעת שעסק בקידום פיגוע ירי.

מעצרו של המחבל הוארך בבית המשפט מעת לעת והיום עם סיומה של החקירה, הגישה הפרקליטות הצהרת תובע כנגד המחבל על הכוונה להגיש נגדו כתב אישום וכן בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

בשיחה עם חדשות 12 מבית החולים שחזר תנעמי בכאב אחרי הפיגוע: “בחמישי בצהריים, אחרי שסיימתי לעבוד נסעתי לפלורנטין, ופגשתי חבר מחוץ לבית הכנסת. בזמן שאנחנו משוחחים, ממש בכניסה לבית הכנסת, הרמתי את הראש וראיתי רכב מאיץ לכיווני במהירות. החבר שהיה לידי לקח צעד אחורה והצליח למשוך אותי – זה הציל לי את החיים. עפתי באוויר, הוא המשיך עם הרכב ואז הוא נתקע בעמוד.

“שמעתי שעצרו אותו, טוב שהמשטרה תפסה אותו. שיתנו לו את העונש החמור ביותר”.

הוא הוסיף: “ידעתי מההתחלה. הבן אדם ראה אותי מחוץ לבית הכנסת, הייתי עם ציצית ודיברתי עם חבר. הוא האיץ לתוך בית הכנסת, המשיך עם האופנוע שלי עוד 40 מטר – הוא לא צפר או משהו. הייתי עם חבר והוא גם העיף אותו, ישר הבנו שזה אוטו גנוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות