לפיד: “הממשלה החדשה אומרת לאזרחי ישראל – תקפצו לנו”

ראש הממשלה היוצא נאם בדיון במליאה בקריאה שנייה ל'חוק הפיצול' ותקף את הממשלה החדשה: "זו הגישה שלהם, שנקפוץ להם. אתם משלמים מיסים במדינה הזו? תקפצו להם. אתם עובדים? תקפצו להם" • הח"כים מספסלי הקואליציה החדשה צעקו לעברו: "אתה לא מתבייש? נכשלת!"
אריה ריבקינד
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 13:41

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד נשא היום (שני) נאום אופוזיציוני במליאת הכנסת, במהלך הדיון במליאה על ‘חוק הפיצול’, שבו מתח ביקורת על ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו – ועל הקואליציה החדשה.

לפיד טען כי ברשתות החברתיות יש כעת סיסמה חדשה של מחנה הימין והיא שהם אומרים לשמאל ‘תקפצו לנו’. בזמן נאומו נשמעו צעקות מספסלי הקואליציה העתידית.

“לקואליציה הנכנסת יש סיסמה חדשה – ‘תקפצו לנו'”, אמר לפיד בנאומו. “חברי כנסת, שרים לעתיד, כמובן השופרות בתקשורת, ברשתות, כולם רצים עם זה, ‘תקפצו לנו’. מה שהממשלה החדשה אומרת לאזרחי ישראל. זו הסיסמה שלהם, זו הגישה שלהם, שנקפוץ להם. אתם משלמים מיסים במדינה הזו? תקפצו להם. אתם עובדים? תקפצו להם”.

הוא הוסיף: “זה קונספט חדש בתולדות הדמוקרטיה. ממשלה שאומרת לאזרחיה, תקפצו לנו, אנחנו לא עובדים בשבילכם. רואים עליהם שזה משחרר אותם. כיף להם. להיות ממשלה בלי החובה הראשונה של כל ממשלה – לעבוד בשביל האזרחים, לכבד את הזכויות שלהם. זה מה שהם תמיד רצו: להיות ממשלה בלי לשאת באחריות של ממשלה. כל הערכים הכי מקודשים של המדינה הוחלפו מבחינתם בשתי מילים: ‘תקפצו לנו'”.

לדבריו “בליכוד כל כך התאהבו בקונספט, שהם אומרים את זה גם למצביעים שלהם. המצביעים שלהם אומרים להם, אנחנו לא מבינים למה נכנעים ככה לחרדים ולציונות הדתית? למה נתניהו כל כך חלש? למה אתם מוותרים על כל מה שחשוב לנו? ועל זה הם עונים להם – ‘הצבעתם לנו? פרייארים, תקפצו לנו'”.

בזמן נאומו נשמעו צעקות מספסלי הקואליציה החדשה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות