ליברמן: ההסכמים עם החרדים – טרלול • גולדקנופף: הוא מעז לדבר?

שר האוצר אביגדור ליברמן שוחח עם גיא פלג וגדעון אוקו ומתח ביקורת על ממשלת נתניהו המיועדת: "אתם יודעים כמה אנשים רוצים להעביר את הכתובת העסקית שלהם לקפריסין ולמדינות אחרות?" • גולדקנופף: "מעולם לא עלה על דעתנו לצאת בקריאה מופקרת של מרד מיסים"
חרדים 10
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 12:25

שר האוצר אביגדור ליברמן שוחח היום (שני) עם גיא פלג וגדעון אוקו ב-103FM ומתח ביקורת על ממשלת נתניהו החדשה.

ליברמן סיפר כי כבר שוחח עם בצלאל סמוטריץ, שצפוי להחליף אותו במשרד האוצר: “שוחחתי עם סמוטריץ’, קבענו לעשות חפיפה מסודרת ואני בהחלט מאחל שמדינת ישראל תמשיך ותתפתח ברמה הכלכלית, כולנו רוצים שגשוג”, אמר ליברמן. “אני נותן קרדיט לכולם, אבל כשאני מסתכל רק על ההסכמים הקואליציוניים, לא ראינו עדיין באופן סופי מי נכנס מי לא נכנס, מדובר מבחינה כלכלית בטרלול. במקום שמדינת ישראל תשקיע כסף בהייטק במחקר ופיתוח באוניברסיטאות, היא משקיעה שישה מיליארד שקלים במערכת חינוך שלא מלמדים בה ליבה. זה טרלול”.

הוא הוסיף: “אין לי מילה אחרת כשאנחנו מסתכלים על כל הסעיפים האחרים. פעם אמרו ‘אל תתנו להם דגים – תנו להם חכה’, אז פה רק נותנים להם דגים. במקום לקדם את המגזר החרדי רק מנסים להדק את השליטה בו, כל הנושא של הקצבאות – הכפלת קצבאות, תוספת 50 אחוז לישיבות, תלושי מזון – זה בדיוק הדוגמה ההפוכה. במקום לתת חכה נותנים דגים, וככה מנסים להעמיק את השליטה במגזר החרדי”.

ליברמן טען: “כרגע אנחנו יודעים להעריך את זה, ממה שפורסם, בלפחות 20 מיליארד שקלים בשלב זה”.

הוא תקף את הדרישות של פתרון משבר הדיור במגזר החרדי: “הייתה שכונה מתוכננת בקריית גת, פתאום כל אותם 45 אלף יחידות דיור לוקחים ומעבירים למגזר החרדי. זה קודם כל לקחת עיר, קריית גת, ולהפוך אותה לחרדית. דבר שני, זה לשלול מאותם זוגות צעירים ששירתו בצה”ל, שעובדים, משלמים מיסים, לקחת מהם את האופציה לקנות באמת דירה טובה”.

לדבריו, “אף אחד לא סופר את ראש הממשלה, כולם מבינים שהוא סחיט, שהוא מקריב גם את המדינה וגם את מפלגתו על מזבח ניסיון להיחלץ מהתסבוכת המשפטית שלו. אבל לכן כל מה שאנחנו פה אומרים ‘מפרקים את המדינה’ וזה הכול בגלל איש אחד והניסיון שלו להיחלץ, הרי תסתכל איך ניסח את זה גפני, חצי עם ישרת בצה”ל – גם יעבוד וישלם מיסים”.

יו”ר ישראל ביתנו טען: “אני מאמין שכל מי שבחרו או חלק ממי שבחרו גם בהלם. נתניהו קיבל רק 32 מנדטים ולא 64, נכון שהמפלגות החרדיות לא הסתירו את כוונתם. אני הזהרתי שאנחנו בדרך למדינת הלכה, בדרך לשוד הקופה הציבורית, כרגע המציאות הרבה יותר קשה מכל מה שדמיינו”.

כשנשאל אם ייתכן שהתנהלות המפלגות החרדיות היא תוצאה של הניסיון שלו “לפגוע בציבור הזה” – השיב: “מה שאני רוצה לעשות זה באמת לקדם את המגזר החרדי כי הם רוצים להחזיק את הציבור החרדי בור ועני ואנחנו רוצים לקדם, אנחנו רוצים להפוך אותם חלק מהחברה הישראלית. בג”ץ בלם מבחינה טכנית כי אנחנו רוצים לקבוע סדר עדיפויות וסדר העדיפויות שלי הוא ברור – קודם כל אלו המשרתים בצה”ל, עובדים, ומשלמים מיסים, וגם מבחינת ההנחות במוסדי חינוך.

“הם כל הזמן ניסו לחטוף וצריך להבין שמי שפוגע בציבור החרדי זו הנהגת ש”ס ויהדות התורה, כי הם רוצים לשלוט בהם, הם רוצים כוח, הם רוצים כבוד. הם רוצים להחזיק אותם בלי השכלה ובלי הכנסה. הם שוללים מהציבור שלהם יכולת להתפרנס בכבוד, לחיות בכבוד ולהיות עצמאיים.

“כל מה שהם רוצים זה ממש להפוך את הציבור שלהם לבני ערובה הם לא רוצים לתת לציבור שלהם לחיות בכבוד. גם עם כל הקצבאות עדיין ההכנסה של משפחה חרדית היא עדיין הרבה יותר נמוכה מהכנסה של משפחה ששני בני הזוג עובדים.

“אני חושב שבסופו של דבר אנשים לא מוכנים להיות יותר פראיירים, אנחנו צריכים להבין שצריך להיות שיוון בנטל, גם בכלכלה וגם בשירות הצבאי. אתם יודעים כמה אנשים רוצים להעביר את הכתובת העסקית שלהם לקפריסין ולמדינות אחרות? אני שומע מהמון אנשי עסקים והתמונה פשוט לא טובה. אנשים אומרים ‘אני אקח טיסה, אני אפתח שם משרד’, הם לא רוצים להיות פראיירים, זה אותם אנשים שמשרתים, שעושים מילואים, עובדים, משלמים מיסים, מעולם לא הגדירו בצורה כזאת בוטה לחלק את העם לשניים”.

כשנשאל מה היה קורה אם הדילמה הזאת הייתה מתגלגלת לפתח שותפיו – אם היו יכולים להרכיב ממשלה עם אותן מפלגות חרדיות, השיב: “חס וחלילה, אמרתי את זה מראש בכל ראיון לפני הבחירות, זה לא משנה מה, אנחנו לא נשב לא עם ש”ס ולא עם יהדות התורה בשום קואליציה. אפשר להרכיב קואליציה אחרת.

“גם עכשיו מה שאני מצפה, אני לצערי לא הצלחתי להיכנס היום, ביקשתי מיאיר לפיד להתכנס כל ראשי המפלגות, שנוציא הודעה משותפת שברגע שחוזרים לשלטון מבטלים הכול, כל ההסכים הקואליציוניים הנוכחים, הכול יבוטל, גם בתחום התקציבי גם בתחום החקיקה, הכל. מה שלקחו בכוח בצורה בוטה גם צריך לבטל את זה מיד.

“זה לא רק הנושא של התקציב. תראה, פגיעה במערכת הביטחון, תסתכל מה קורה עם משטרה, עם הצבא, יהיה לנו פיקוד כפול ביהודה ושומרון, יהיו לנו חיילים שהם כפופים לרמטכ”ל ולשר הביטחון ויהיו אנשי מג”ב שהם כפופים לשר לביטחון לאומי וזה איום לדעתי”.

בוא נחזור למשרד האוצר שאתה משאיר לסמוטריץ’.

“ברור שנתניהו צריך את סמוטריץ’ ואנחנו כולנו שמענו מה הוא חושב על נתניהו, נתניהו מתעב את סמוטריץ’, נתניהו צריך את סמוטריץ’ ובן גביר כדי להעביר את החקיקה שתציל אותו בכנסת. מיד אחרי זה הוא ינסה לתת להם שפיץ ולהיפתר מהם, גם הם מודעים לכך, הוא ינסה למצוא בטח אלטרנטיבות אחרות אבל אין ספק שנתניהו מבין שאף אחד אחר לא יסכים לחקיקה מהסוג הזה.

“אנחנו נתקלים אחד בשני בכנסת, בפרוזדור, החדר שלי צמוד לחדר שלו, יש לנו קיר משותף. אנחנו עוברים אחד ליד השני ואין שם שום נימוס ואין שם שום גסות, אני הולך ומשתדל להתעלם, לא אומר שלום ולא אומר כלום ופשוט משתדל להתעלם.

“אני מכיר את נתניהו הרבה שנים ואני אומר לך לפחות מההתרשמות שלי, הוא לא נראה טוב ולהערכתי ברור לכולם שכל הניסיון שלו כרגע זה קודם כל להעביר את חוק דרעי. אני לא יודע למה קוראים לזה חוק דרעי זה חוק נתניהו. הוא היחידי שמבין מה ההשלכות עם ממשלה כזאת, מיד צפוי לנו אחרי הבחירות צונאמי מדיני.

“הוא מבין שמבחינת היכולת שלנו, גם במישור הכלכלי, לקבל החלטות נכונות. נתניהו היה שר אוצר מצוין, הוא דיבר על השמן והרזה, על הדגים והחכה, הוא מבין שהכסף הולך למקומות ממש לא נכונים והוא מבין שבממשלה הזאת הוא משלם את כל הקנסות כדי להעביר את חוק נתניהו ואחר כך באמצעות אותו חוק להיחלץ”.

יו”ר יהדות התורה ח”כ הרב יצחק גולדקנופף, אמר בתגובה:

“כנראה בגלל הניכור שלו לתורת ישראל, איווט ליברמן התבלבל, אנחנו חוגגים כעת את חנוכה ולא את פורים. מגוחך ששר האוצר הכושל בתולדות מדינת ישראל, שבתקופתו המיסים ויוקר המחיה האמירו בצורה דרמטית, מעז לדבר על מרד מיסים.

“הציבור החרדי, כמו כלל הציבור בישראל, משלם כבר למעלה משנה וחצי את המיסים הכבדים והמיותרים שהטיל מר ליברמן, בנוסף להוצאות שנוצרו מיוקר המחיה שהאמיר בתקופת כהונתו הקצרה. למרות הכל, מעולם לא עלה על דעתנו לצאת בקריאה כה מופקרת של מרד מיסים.

“אם המיסים כה מעיקים על מר ליברמן, הרי שנותרו לו מספר ימים עד לסיום תפקידו, אותם הוא יוכל לנצל להורדת המיסים שהעלה, בתקופת כהונתו הכושלת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות