ניצב דוד ביתן הודיע על פרישה מהמשטרה: בן גביר ימנה סמפכ”ל

ניצב דוד ביתן, סגנו של המפכ"ל, הודיע לשבתאי על פרישתו מהמשטרה אחרי 37 שנים • השניים סיכמו כי יפרוש במהלך החודשים הקרובים, עם סיום הליך חפיפה • "ניהלתי אין ספור מבצעים, וגידלתי דורות של שוטרים ומפקדים"
חיים טוויל
כ"ה כסלו התשפ"ג / 19.12.2022 11:40

סגן המפכ”ל דוד ביתן הודיע הבוקר (שני) למפכ”ל קובי שבתאי על פרישתו לגמלאות בתום שירות של 37 שנים במשטרה.

ביתן בן ה-63, המכהן בתפקיד סגן המפכ”ל בשנתיים האחרונות, כיהן בשורת תפקידים במשטרה, נחשב לאחד הקצינים המצטיינים והבכירים שבה והיה מועמד בעבר לתפקיד המפכ”ל בעצמו.

המשמעות של המהלך היא: השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, שצפוי לקבל סמכויות נרחבות, ימנה בקרוב את סגן המפכ”ל הבא – המינוי המשמעותי הראשון שלו במשטרה.

ביתן הודיע למפכ”ל שפרישתו תתבצע עם סיום סבב המינויים בתאום עם השר החדש והשלמת חפיפה סדורה למחליפו לכשיקבע.

מפכ״ל המשטרה כיבד את בקשתו של הסמפכ״ל, איחל לו בהצלחה בהמשך הדרך – ואמר: “עם מינויי לתפקיד המפכ״ל ובניית סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה ביקשתי מניצב דוד ביתן להישאר בשרות ולהתמנות לסגן המפקח הכללי. לשמחתי ניצב ביתן נענה לבקשתי ומראש זה נקבע לפרק זמן קצוב עד שנייצב יחד את הארגון .

“לאורך התקופה שבה הובלנו יחד את משטרת ישראל ביקשתי מניצב ביתן להשאר בתפקיד על אף שהיו מספר הזדמנויות שהוא פנה וביקש לסיים, אך לבקשתי נשאר כיד ימיני להובלת תהליכים ושינויים בארגון בתקופה בה משטרת ישראל מתמודדת עם אתגרים עצומים.

“ניצב ביתן ניכר בידע עצום בעבודת המשטרה על כל רבדיה ומשטרת ישראל השתמשה בנסיונו הרב להובלת תהליכים חשובים תוך שניצב ביתן מטביע חותם בהובלת הארגון”.

ניצב דוד ביתן אמר:

“אני מסיים 42 שנים בשרות המדינה, מהן כ-37 שנים במדי משטרת ישראל”, אמר ביתן, ומנה את התפקידים שמילא מתחילת הקריירה שלו. “במהלך שנות שירותי הקמתי יחידות ותחנות משטרתיות חדשות, הובלתי מהלכים ארגוניים משמעותיים, ניהלתי אין ספור מבצעים, וגידלתי דורות של שוטרים ומפקדים. לאחר שרות של למעלה משנות דור בארגון הגיעה העת לתלות את המדים”.

לדבריו, “ההחלטה על סיום תפקידי ופרישתי התקבלה בתיאום מלא עם מפכ”ל המשטרה ומתוך כבוד והערכה הדדית רבה. משטרת ישראל והמשרתים בה יקרים לי מאוד והם חלק בלתי נפרד מקורות חיי. אני מביט לאחור בסיפוק ובגאווה על הזכות שניתנה לי לשרת את המדינה ועל תרומתי לארגון ולמדינה, ומביט לעתיד בביטחון ובאמונה שדור המפקדים הבא ימשיך להצעיד את המשטרה קדימה”.

השניים סיכמו כי ניצב ביתן יפרוש במהלך החודשים הקרובים עם סיום הליך חפיפה סדור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות