דרעי: ‘לא הפרתי עסקת הטיעון, אעשה הכול כדי להתמנות לשר’

יו"ר ש"ס מאשים את המערכת המשפטית ברדיפה: עמדתי בהסכם הטיעון שחתמתי בכנסת הקודמת עם הפרקליטות • לא נבהל מרודפיו: "אני נחוש לממש את רצון בוחרי ש"ס שלא הוסתר בבחירות, שאכהן מטעמם כנציג הבכיר בממשלה" • ומה תוכניותיו אם שופטי בג"ץ יפסלו את התיקון לחוק?
חרדים 10
כ"ד כסלו התשפ"ג / 18.12.2022 21:39

החוק שיאפשר לאריה דרעי להתמנות לשר בממשלה החדשה נמצא בהליכי חקיקה מתקדמים – אבל יו”ר ש”ס מאשים  את המערכת המשפטית ברדיפה.

עמית סגל, הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 12, הציג הערב (ראשון) ב’מהדורה המרכזית’, ציטוטים בתוך “שיחות סגורות” של דרעי – בהן אמר: “לפני שלושה חודשים התמודדתי לכנסת, אם זו אכן הייתה הפרה של ההסדר, למה הפרקליטות לא דרשה לשנות את גזר הדין? למה לא טענו שהפרתי את הסדר הטיעון?”

בחודש ינואר שעבר הגיש יו”ר ש”ס  את התפטרותו מהכנסת הקודמת, במסגרת הסדר טיעון עליו חתם עם הפרקליטות. לפי ההסדר, הוסכם כי אריה דרעי יתפטר – ובתמורה סעיף עבירות המס שבו נאשם ירוכך והוא לא ירצה עונש מאסר או עבודות שירות, אבל יירשם לו מאסר על תנאי. עם זאת, הוא יוכל להיבחר לכנסת הבאה.

כעת, דרעי טוען ב”שיחות הסגורות” כי הוא עמד בתנאי העסקה.

“זו טענה הזויה שהפרתי את תנאי העסקה בכך שהתמודדתי לכנסת. הרי חתמתי על הסדר טיעון שכלל קנס. אם למשל, לא הייתי משלם אותו –  ודאי שהפרקליטות הייתה הולכת לבית משפט וטוענת שהפרתי את ההסדר. אם חלילה הייתי עובר עבירת מס, היו חוזרים לבית המשפט וטוענים שהפרתי את ההסדר.

“אבל לפני שלושה חודשים התמודדתי לכנסת. אם זו אכן הייתה הפרה של ההסדר, למה הפרקליטות לא דרשה לשנות את גזר הדין? למה לא טענו שהפרתי את הסדר הטיעון?”, אמר דרעי למקורביו. “גם היום אני מזמין את כל מי שרוצה לפנות לבית המשפט ולטעון שהפרתי את ההסדר”.

דרעי הוסיף ואמר: “כולם בפרקליטות יודעים את האמת, והיא שדובר על התפטרות מהכנסת הקודמת ותו לא, וגם זה לפנים משורת הדין ולא כחלק מההסדר – ולא על פרישה מהחיים הפוליטיים.

דרעי גם רומז על התוכניות שלו לעתיד, במידה ובג”ץ יסכל את שינוי החוק: “אחרי חקירת סרק של 6 שנים, שהביאה להתמוטטות מוסדות החסד של אשתי, הפרשה הסתיימה במה שמנדלבליט עצמו הגדיר: לא נותר ממנה אפילו עכברון.

“שלא יהיה שום ספק – אני נחוש לממש את רצון בוחרי ש”ס שלא הוסתר בבחירות, שאכהן מטעמם כנציג הבכיר בממשלה. יש לי חברים משפטנים שאומרים לי: ‘תכתוב כבר בחוק היסוד שאין עילת סבירות במינויים בכירים’. לא עשיתי את זה כי אני סומך על השכל הישר של בג״ץ, אבל בוודאי שבכל מקרה ובכל תנאי אפעל באמצעים החוקיים למימוש רצון הבוחר”.

החוק הקיים אינו מאפשר לאדם שנידון לעונש מאסר להתמנות לתפקיד שר, אלא אם חלפו 7 שנים מתום ריצוי עונשו או מיום מתן פסק הדין. לפי הצעת החוק החדשה, המקודמת כעת בכנסת, החוק יחול רק על מי שנידון למאסר בפועל ולא למאסר על תנאי.

סביר להניח שלאחר תיקון החוקר יוגשו עתירות לבג”ץ.

במקרה של התערבות השופטים בחוק, דרעי רומז ב”שיחות הסגורות” כי יפעל בחקיקה לביטול עילת הסבירות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות