שטרן: “‘חוק השבת’ יחזק את השבת בציבוריות הישראלית”

ח"כ אלעזר שטרן טוען כי 'חוק השבת' אותו יזם, דווקא "מחזק את ייחודה של השבת" • לפי ההצעה, מקומות בילוי ותרבות יהיו פתוחים בשבת בכל רחבי הארץ • בבית היהודי הודיעו שיתנגדו
שלומי צור
ט"ו אלול התשע"ד / 10.09.2014 16:52

מאבק השבת: ח”כ אלעזר שטרן, מנסה להגן על ‘חוק השבת’ שהוא יוזם בימים אלו, וטוען כי הוא דווקא יחזק את השבת.

“השבת היא מתנה שקיבל העם היהודי מהקדוש ברוך הוא”, אמר שטרן, “הניכור כלפי הערכים היהודיים מחד גיסא וההתעלמות מהגוונים השונים של החברה הישראלית מאידך גיסא גורמים לפער הולך וגדל בין הישראליות ליהדות”.

לדבריו, “ההצעה שאותה מתכוונים להגיש מחזקת את ייחודה של השבת בציבוריות הישראלית תוך התמודדות אמיתית עם הרצון לשמור על אופייה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ושמירה על אופייה הדמוקרטי של המדינה”.

את ‘חוק השבת’ יזמו חה”כ שטרן ורות קלדרון. לפי ההצעה, מוסדות ממלכתיים כהגדרתם בחוק, יהיו סגורים בשבת, למעט כמובן מוסדות הנצרכים לביטחון הציבור כבתי חולים וכדומה.

מנגד, מוסדות ציבוריים כדוגמת: תיאטרון, מוזיאונים, גנים לאומיים וגני חיות יהיו פתוחים בשבת. ניתן יהיה לשלם לפעילות במהלך השבת, אך תינתן אופציה לתשלום לפני כניסת השבת עבור ציבור שומר השבת.

הצעת החוק מבדילה בין פעילות מסחר לפעילות בילוי. פעילויות של מסחר ותעשיה, יהיו סגורים בשבת. במידה ורשות מקומית מסוימת תבקש לחרוג מכך ולאפשר פתיחת מכולות בשטחה, היא תצטרך אישור מיוחד לכך משר הפנים.

לעומת זאת, פעילויות בידור, בילוי ותרבות יתאפשרו בשבת, כשאת אופן הפעילות תקבע הרשות המקומית. בנוסף קובעת הצעת החוק, כי מתנ”סים עירוניים ומרכזים קהילתיים יפתחו בשבת, ותתקיים בהם פעילות תרבות לציבור החילוני.

היוזמת השנייה, קלדרון טענה, כי הגיע הזמן “שהמדינה תתווה עקרונות התנהלות בשבת”.

בבית היהודי כבר הבהירו כי הם מתנגדים להצעת החוק, ולא יאפשרו לה לעבור, כפי שהיא. “הצהרות החוק האלה יחזיקו אייטם ורבע, מה שלא יהיה בהסכמה לא יהיה”, מדגישים בבית היהודי.

גם ח”כ אלי ישי תקף את הצעת החוק ואמר: “הניסיון הנוסף מבית מדרשם של יש עתיד והתנועה לא מבקש לפגוע בדת היהודית כי אם בעולם היהודי כולו.

על אף שהסקרים לא מחמיאים לאותם ח”כים ולמפלגתם, הניסיון הנואש לקושש מנדטים דרך פגיעה בדת היהודית מתוך אמונה כי הדבר יחזיר להם בוחר או שניים, הינו ניסיון שפוגע באינטליגנציה של בוחרים, אותם מבקשים מקדמי החוק ללטף. השבת שמרה עלינו במשך 3000 שנה – חובה עלינו לשמור גם עליה”.

ישי הוסיף: “מעבר לפגיעה בצביונה של המדינה, הדבר יביא לכך שמכבדי ושומרי השבת, דתיים ומסורתיים ורבים אחרים הרואים בשבת כיום המוקדש למשפחה ולמנוחה, יהיו מופלים בעת קבלה למקום עבודה שעשוי להיפתח בהתאם לחוק החדש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות