“שוטרים משוחררים לצפייה בגמר המונדיאל. ומה עם נרות חנוכה?”

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, הנחה: שוטרים שיבקשו להשתחרר לצפייה בגמר המונדיאל עם המשפחה יקבלו אישור • מנכ"ל 'בצלמו' למפקד המשטרה: "פרסם הנחיה נוספת כי מי שמעוניין להיות עם בני משפחתו בזמן הדלקת נר חנוכה - משוחרר גם" • המשטרה: "כך נהוג מידי שנה"
חיים טוויל
כ"ד כסלו התשפ"ג / 18.12.2022 12:30

מונדיאל מול הדלקת נרות חנוכה: שוטרי משטרת ישראל שיבקשו להשתחרר היום (ראשון) לצפייה בגמר המונדיאל יקבלו אישור, אבל האם מי שירצה להדליק נרות עם בני משפחתו, גם יקבל אישור?

במכתב ששיגר שי גליק, מנכ”ל ‘בצלמו’ למפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, תחת הכותרת “שחרור שוטרים מוקדם במטרה להשתתף בהדלקת נר חנוכה ראשונה עם בני משפחותיהם” – הוא כתב:

“הבוקר פורסמה הנחייתך בנוגע ל’משחק גמר מונדיאל’ כי ‘למען השוטרים ורווחתם אנחנו מתבקשים לשקל בחיוב, ככל שהדבר מתאפשר מבחינת צרכי השטח והמבצעיים המחוזיים, כל בקשה של שוטר/ת להשתחרר מוקדם (מהשעה 14:00 ואילך) לצורך צפייה במשחק עם משפחתו/ה”.

“ראשית מדובר ביוזמה מבורכת לאפשר לשוטרים להיות עם בני משפחתם”, כותב גליק, “יחד עם זאת, אזכיר כי הערב חל גם נר ראשון של חנוכה. שוטרים רבים חרדים, דתיים, מסורתיים, וגם שאינם דתיים נוהגים להדליק נרות חנוכה עם בני משפחתם בזמן ההדלקה בשעה 16:40.

“מבלי לזלזל בכלל ברצונם של אנשים להיות עם בני משפחתם בזמן גמר המונדיאל, אין ספק שגם ישנה חשיבות רבה לאנשים להיות עם בני משפחתם בזמן הדלקת נר ראשון של חנוכה. נכון שניתן להדליק נר חנוכה גם בשעות האחרות, אך גם ניתן לצפות במונדיאל לאחר מכן.

“לכן אודה להנחיה נוספת כי מי שמעוניין להיות עם בני משפחתו בזמן הדלקת נר חנוכה – משוחרר גם.

“ניתן לקבוע שמיד אחרי ההדלקה/ הצפייה על השוטרים לחזור לשטח. מדובר בשעות יחסית רגועות וכך נקווה שהפשע בשעות האלה יצומצם עקב אירועי המונדיאל ואירועי חנוכה.

“אודה לתשובתך בהקדם האפשרי”.

לצפיה בגודל מלא – לחצו על התמונה

העתק מהמכתב שוגר ללשכת המפכ”ל, רב המשטרה, לשכת השר לביטחון פנים, לשכת הסגן לביטחון פנים, השר המיועד ח”כ איתמר בן גביר, וח”כ עמיחי אליהו.

ממשטרת ישראל נמסר לחרדים 10: “כנהוג בכל שנה, מפקדי המשטרה עושים ככל הניתן על מנת לאפשר לשוטרות והשוטרים להגיע לביתם להדלקת נרות חנוכה והכל על פי הצרכים המבצעיים.

“משטרת ישראל רואה במשפחות השוטרים את המשענת החזקה ביותר לתיפקודו של הארגון ועל כן כך נהוג מידי שנה בשנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות