הקמת עיר חרדית חדשה ומענקים לרכישת דירה שניה: ההסכם נחשף

סעיפים חדשים בהסכם של יהדות התורה והליכוד: השר יחליט היכן יקבלו מענק של כ-100 אלף שקלים לרוכשי דירות יד שנייה • מינוי נציג חרדי במועצת רשות מקרקעי ישראל • בתוך 60 יום - עדכון היעדים הממשלתיים לתכנון ושיווק דירות למגזר החרדי בתוך ערים קיימות
חרדים 10
כ"ד כסלו התשפ"ג / 17.12.2022 22:13

ההסכם בין יהדות התורה והליכוד: עמליה דואק דווחה הערב (מוצאי שבת) בחדשות 12 על פרטים חדשים בהסכם בין המפלגות, כאשר במוקד  נמצא הפעם משרד השיכון ותחום הנדל”ן – בו עתיד לכהן יו”ר יהדות התורה, יצחק גולקנופף.

כחלק מההסכם המתגבש, ביהדות התורה דורשים לאשר שורה של צעדים סקטוריאליים, כאשר כמה מהם קצובים בזמן.

כך, למשל, ישנו בהסכם סעיף הדורש כי בתוך 90 יום תוגש הצעת מחליטים על הקמתה של עיר חרדית חדשה, ובתוך 60 יום – עדכון היעדים הממשלתיים לתכנון ושיווק דירות למגזר החרדי בתוך ערים קיימות.

לפי גורמים המעורים בפרטים, הסעיף המרכזי בדרישות הדיור של יהדות התורה הוא “סעיף 15%”, שקובע כי כל פרויקט בנייה גדול בכל עיר בארץ יכיל 15% לפחות של דירות מותאמות לציבור החרדי.

בנוסף, דורשים ביהדות התורה מינוי של נציג חרדי במועצת רשות מקרקעי ישראל ומינוי של נציג שר השיכון בוועדת ההקצאות של משרד החינוך לכיתות לימוד.

לפי סעיף נוסף, ביהדות התורה דורשים שיבוצע שינוי בתכנית ההטבות לרכישת דירה, לפיו יתאפשר מענק של כ-100 אלף שקלים לרוכשי דירות יד שנייה, במחיר של עד 700 אלף שקלים.

שר השיכון יקבל סמכויות לקבוע באילו יישובים ניתן יהיה לקבל את המענק ומי יהיו זכאים לו. היום ישנם ישובים ערביים בתוך היישובים הזכאים, וכעת הכוונה תהיה להעניק לשר השיכון יצחק גולדקנופף את הסמכות לקבוע מי יהיו אותם יישובים, כאשר הכוונה היא להרחיב את הזכאות גם לערים חרדיות.

התקציב לתוכנית זו יעלה מ-16 מיליון שקלים – ל-150 מיליון שקלים בבסיס התקציב.

עוד דורשים ביהדות התורה להוסיף 30 תקנים למשרדי הבינוי ורשות מקרקעי ישראל, שיחולקו בהתאם למדיניות השר.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות